افزایش بی‌سابقه سطح حمایت آمریکایی‌ها از مهاجرت و تجارت آزاد

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد سطح حمایت شهروندان آمریکایی از مهاجرت و تجارت آزاد، رشد چشم‌گیری داشته است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت وال استریت ژورنال، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد حمایت آمریکایی‌ها از مهاجرت و تجارت آزاد تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. این در حالی است که تنها 3 ماه از قدرت گرفتن رئیس جمهوری در آمریکا که تعهد کرده است مهاجرت و تجارت آزاد را محدود خواهد کرد، می‌گذرد.

با این‌حال، همچنان مشخص نیست آیا حمایت از این دو موضوع در سطح کنونی باقی خواهد ماند یا خیر. همچنین، روشن نیست آیا افزایش این سطح حمایت، در میان دموکرات‌ها و مستقل‌ها و در واکنش به سیاست‌های دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – بوده است یا خیر.

نظرسنجی مشترک ان‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال نشان می‌دهد از هر 10 آمریکایی، 6 نفر اعلام کرده اند منافع مهاجرت از مضرات آن بیشتر است. این رقم، افزایش 6 درصدی حمایت آمریکایی‌ها از مهاجرت را نسبت به نظرسنجی ماه سپتامبر 2016 نشان می‌دهد.

نتایج این نظرسنجی بالاترین سطح حمایت از مهاجرت را از سال 2005 نشان می‌دهد. دونالد ترامپ از قانون‌گذاران آمریکایی درخواست کرده است برای ساخت دیواری در مرز آمریکا و مکزیک، بودجه اختصاص دهند. وی همچنین دو فرمان اجرایی برای محدود کردن ورود مهاجران به آمریکا صادر کرده است که هردو در دادگاه‌های فدرال آمریکا لغو شده اند.

سطح حمایت از تجارت آزاد نیز افزایش یافته است. نتایج این نظرسنجی جدید نشان می‌دهد 57 درصد آمریکایی‌ها اعلام کرده اند تجارت آزاد برای کشورشان مفید خواهد بود. در این میان، 37 درصد نیز با این مسئله مخالفت کرده اند. این رقم نیز افزایش حمایت از تجارت آزاد را نسبت به آخرین نظرسنجی که در ماه ژوئیه سال 2016 انجام شده بود نشان می‌دهد.

دونالد ترامپ مخالف سرسخت مسئله تجارت آزاد است. وی تعهد کرده است توافق‌های چندجانبه تجاری را لغو کند و در عوض، با هر کشور به صورت جداگانه توافقی به امضا برساند.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز و وال استریت ژورنال به صورت تلفنی و در بازه زمانی 17 تا 20 آوریل انجام شد. 900 آمریکایی بزرگسال در این نظرسنجی شرکت کرده اند. حاشیه خطای این نظرسنجی 3.27 درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار