اصفهان؛

میثاق با لاله‌های گلستان شهدا در روز بعثت نبی رحمت

به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) و هم‌زمان با هفته نکوداشت اصفهان، مراسم میثاق با لاله‌ها در گلستان شهدای شهر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،صبح امروز به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) و هم‌زمان با هفته نکوداشت اصفهان، مراسم میثاق با لاله‌ها با حضور جمعی از مسؤولان شهری و دانش‌آموزان در گلستان شهدا برگزار شد.

این مراسم که با سه‌شنبه‌های بدون خودرو مقارن شده است، با رکاب زنی جمعی از ورزشکاران و اعضای گروه سرود آوای مهر طاها همراه بود و با ادای احترام به شهدای هشت سال جنگ تحمیلی از گلستان شهدا آغاز شد و قرار است بعد از اجرای سرود در پل خواجو، دیداری با جانبازان دفاع مقدس در آسایشگاه شهید مطهری داشته باشد و با عیادت از بیماران در بیمارستان سیدالشهدا به پایان برسد.

علی قاسم‌زاده  با اشاره به برگزاری همایش دوچرخه‌سواری به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان اظهار کرد: در این مراسم که از گلستان شهدا آغاز شد، حضور جمعی قریب 150 نفر از دوچرخه‌سواران در دامنه سنی نوجوان تا کهن‌سال با لباس واحد در سطح شهر در کنار ادای احترام به مقام شهیدان، می‌تواند در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و بزرگداشت هفته اصفهان مؤثر باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر هفته نکوداشت اصفهان افزود: رونمایی از چندین جلد کتاب با موضوع اصفهان و آلبوم تصنیف‌های جمعی از خوانندگان در خصوص اصفهان از برنامه‌های این هفته خواهد بود که تا 9 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، اجرای سرود در مناطق پرتردد شهر و تورهای رایگان گردشگری در محلات را از دیگر تدارکات هفته نکوداشت اصفهان عنوان کرد و گفت: برنامه متفاوتی با عنوان عبور از تونل تاریخ هم تدارک دیده شده است که با حضور 200 هنرور در سطح شهر که لباس مردم زمان صفویه را به تن دارند در معابر اصلی شهر، ایستگاه‌های اتوبوس و بین مردم رفت و آمد می‌کنند تا فرهنگ و آداب و رسوم زمان صفویه در خاطر مردم و برای نسلی که آن زمان را ندیده‌اند، تداعی شود.

گفتنی است هفته نکوداشت اصفهان از روز گذشته در سینما فلسطین آغاز شده است و با اجرای 37 برنامه متنوع در سطح شهر از جمله جشنواره موسیقی اصفهان، همایش پیاده‌روی، مسابقات هندبال ساحلی، داور ترافیک و ... تا یک هفته ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.