نگاهی تامل برانگیز به عملکرد قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در آسیا،

پرسپولیس قهرمان برانکو، در آسیا با برانکارد حرکت می کند

قهرمان لیگ برتر فوتبال نتوانسته بازی های درخشان خود را در لیگ قهرمانان آسیا تکرار کند.

نگاهی تامل برانگیز به عملکرد قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در آسیا/ پرسپولیس قهرمان برانکو در آسیا با برانکارد حرکت میکندبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرخپوشان پایتخت با وجود قهرمانی در لیگ برتر فوتبال در رقابت های آسیایی به مشکل برخوردند و صعودشان به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا با اما و اگر مواجه شد. 

به هر حال این سئوال مطرح می شود که چرا تیم اول لیگ برترفوتبال ایران که از تیم دوم جدول رده بندی12 امتیاز جلوتر است در بین چهار تیم آسیایی در جایگاه سوم قرار دارد. 

دلایل فنی و تاکنیکی این مسئله در نوع فوتبال ایران است. به نظر می رسد که در فوتبال داخلی حلقه های مفقوده فوتبال روز دنیا وجود دارد. تیم های ما براساس سلیقه ها و معیارهای داخلی بازی می کنند و درست در مقطعی متوجه می شویم که فوتبال داخلی ما کارایی خارجی ندارد و تیم های ما در مصاف حریفان آسیایی خود دچار مشکل می شوند. 

نمونه روشن این موضوع نتایج نمایندگان ما در آسیا است که در راس آنها می توانیم به بازی های قهرمان لیگ برتر فوتبال اشاره کنیم که بازی های انتقاد پذیری را پشت سر گذاشته است. 

هر چند در سایر گروه ها به علت فشردگی و نزدیکی بازیهای نمایندگان آسیایی با حریفان خود به طور روشن نمی شود ارزیابی کاملی را انجام داد اما گروهی که پرسپولیس در آن حضور دارد به خوبی سطح کیفی پایین لیگ ما را نشان می دهد. 

مسئله دوم که در بازی های پرسپولیس مقابل تیم های متوسط آسیایی می بینیم این است که استاندارد فردی بازیکنان این تیم نسبت به بازیکنان حریف کمتر است چرا که اعتماد به نفسشان را در لحظات حساس از دست می دهند و در بازی های آسیایی به موفقیت نمی رسند. 

زمانی که در چند صحنه بازیکن پرسپولیس احساس می کند که توان برتری برابر حریف خود را ندارد خود به خود اعتماد به نفسش پایین می آید و در ادامه شاهد افت روحی بازیکنان خود خواهیم بود. 

مسئله سوم عبارتند از خلاقیت نداشتن برانکو در لحظات حساس و سخت است. برانکو از سال های دور به ما نشان داده است که در لحظات حساس و بحرانی خلاقیت خود را به طور کامل از دست می دهد و شیوه اش در بازی قابل تحلیل و بررسی نیست. 

موضوع خلاقیت نداشتن برانکو را از آرایش تیمی و تعویض های بی موردش در بازی ها می توانیم مشاهده کنیم که به طور اساسی تاکنیکش در تیم تاثیری ندارد. شاید خودش هم نمی داند که چه کار می کند. 

از آنجایی که برانکو  یک برنامه تاکنیکی تیمی دارد به راحتی تاکتیکش آنالیز می شود و چون قدرت مانور تیمی را محدود کرده است و از آن طرف خلاقیت لحظه ای به کمکش نمی آید در نتیجه به مجرب برخورد با موانع اعتماد به نفسش را از دست می دهد. شیوه برانکو در لیگ داخلی مفید بوده است اما این شیوه در آسیا ره به جایی نبرده است. پرسپولیس برای رسیدن به موفقیت در آسیا به تغییر و تحولات فنی نیاز دارد. 

فرصت سوزی هم یکی از علل ناکامی پرسپولیس در آسیا است که این موضوع را در بازی با الهلال عربستان هم شاهد بودیم که پرسپولیس موقعیت های گلزنی زیادی از دست داد و در نهایت به یک امتیاز مقابل حریف عربستانی خود بسنده کرد. 

به هر حال امیدواریم حوادث و اتفااقات غیر قابل پیش بینی باعث صعود تیم پرطرفدار کشورمان به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا شود و اما و اگرهای هفته پایانی به سود سرخپوشان پایتخت رقم بخورد. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقع بین باش ه.مقصر برانکو نیست‌. سطح فوتبال ما پایینه. چند ساله با تمام مربیان داخلی و خارجی ،چه تیمهای باشگاهی وملی چه نتیجه ای گرفتیم؟ جواب: فقط عقب گرد.... بعضی اوقات جرقه ست . یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
منظورتون از تيم هاي متوسط آسيايي تو گروه پرسپوليس كدوم تيم هاست؟؟!!!!
آخرین اخبار