مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: انقلاب اسلامی ایران، نشأت گرفته از مبعث پیامبر اکرم است و خط مشی سیاسی و اخلاق مدیریتی پیامبر اعظم (ص) بهترین الگو برای مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید حامد ساجدی نژاد در مراسم جشن مبعث پیامبر اکرم (ص) که در نمازخانه ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، روز مبعث را بزرگترین روز تاریخ بشر عنوان کرد و افزود: بزرگترین عید برای مسلمانان، عید مبعث است که روز نجات انسان از شرک و نفاق است.
ساجدی نژاد با بیان اینکه  پیامبر اسلام (ص) در زمان کوتاهی درخت تنومندی بنیان نهاد که نتیجه آن در 3 قاره بزرگ جهان خود را نشان داد، اضافه کرد: همراهی پیامبر با مردم در مسایل خرد و کلان؛ اهتمام به وحدت و انسجام ملی؛ مقابله با تفرقه افکنی، قانونمداری در حکومت، تاکید بر اجرای قانون و عدم قانون گریزی به ویژه بین حاکمان، مشاوره در امر حکومت و مردم داری و برخورد قاطع با تخلفات در رده های حکومتی از اخلاق سیاسی پیامبر اکرم(ص) بود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم معنوی اظهارکرد: هدف اصلي بعثت پيامبراكرم(ص) و همه انبياء الهی هدايت و تزكيه نفوس عامه است كه اين محور اصلي يعني همان هدايت نمودن جامعه و بازداشتن آنها از گمراهي و ضلالت مي‌باشدکه  پيرامون بعثت همه انبياء صادق است.
اسمعیل کریم زاده با اشاره به جایگاه و عظمت روز مبعث و وقایع دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) افزود: بعثت پیامبر سرآغاز راهی شد تا انسان از شرک و بت‌پرستی به سوی توحید و عدالت حرکت کند.
وی تاکید کرد: باید از  روش ها و سیره پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار در زندگی مان بهره ببریم و در راستای تعظیم شعائر اسلامی تلاش کنیم.
در ادامه مراسم یکی از ذاکرین اهل بیت در شان و عظمت حضرت ختمی مرتبت و مبعث آن حضرت به مداحی پرداخت و برگزاری مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز به 3 نفر از  برگزیدگان این مسابقه از دیگر برنامه های جنبی این مراسم معنوی بود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.