شاخص بورس و اوراق بهادار در آغاز معاملات ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۶، با رشد ۱۷۱ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص بورس و اوراق بهادار در آغاز معاملات ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۶، با رشد ۱۵۹ هزار واحدی به پله ۷۹ هزار و ۵۸۸ واحدی رسید.

بر این اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از ۳۱۵ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱۳۳ میلیون سهم طی ۱۰ هزار نوبت معاملاتی است.

همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۲۰ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۵۰ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۵۰ واحد و و شاخص بازار دوم ۴۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۱۷ واحد و شاخص بازار اول ۹ واحد رشد را تجربه کردند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز فارس، آپ، رتاپ، تاپیکو، حتاید، وصنعت، وبشهر با روند صعودی کار خود را آغاز کرد.

شاخص کل فرابورس در آغاز معاملات روز جاری با ۵۰. ۲ واحد رشد به پله ۹۱۶ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۲۳۳ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱۱۱ میلیون سهم طی ۸ هزار نوبت معاملاتی است.

قله حافظ در ارتفاع ۷۹ هزار واحدی

شاخص بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات با رشد ۹۸ هزار واحدی به پله ۷۹ هزار و ۵۲۴ واحدی رسید.

بر این اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۶۰۰ میلیون سهم طی ۵۳ هزار نوبت معاملاتی است.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۲ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۶۸ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۶۸ واحد و و شاخص بازار دوم ۴۰ واحد، شاخص آزاد شناور ۴ واحد رشد داشت و شاخص بازار اول ۲ واحد کاهش را تجربه کردند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز فارس، شپنا، آپ با روند صعودی و نماد خساپا، بترانس، خپارس، فخاس با روند نزولی کار خود را به جریان انداخت.

شاخص کل فرابورس در جریان معاملات روز جاری با ۷۰. ۷ واحد رشد به پله ۹۲۱ هزار و ۲۰ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۸۱۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۳۱۶ میلیون سهم طی ۳۱ هزار نوبت معاملاتی است.

رشد ۱۷۱ واحدی شاخص در پایان معاملات

شاخص بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات با رشد ۱۷۱ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید.

بر این اساس ارزش کل معاملات بورس تهران از ۲ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۱ میلیارد سهم طی ۸۴ هزار نوبت معاملاتی است.

بر این اساس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۲۲ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۷۴ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۷۴ واحد و و شاخص بازار دوم ۵۶ واحد، شاخص آزاد شناور ۷ واحد، شاخص بازار اول ۱ واحد رشد را تجربه کردند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز فارس، شپنا، شتران، رانفور، دعبید با روند صعودی و نماد خساپا، بترانس با روند نزولی کار خود را به پایان رساند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات روز جاری با ۸۰. ۸ واحد رشد به پله ۹۲۲ هزار و ۳۰ واحد رسید که براین اساس ارزش کل معاملات از ۱ میلیارد ریال فراتر رفت که ناشی از دست به دست شدن ۴۲۶ میلیون سهم طی ۴۵ هزار نوبت معاملاتی است.


رشد ۱۷۱ واحدی شاخص در پایان معاملات

همایون دارابی در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  با اشاره به پیش بینی آینده بازار سرمایه ایران اظهار کرد: شرایط فوق العاده ای برای بازار سرمایه انتظار نمی‌رود چرا که اتفاق خاصی برای بورس‌های بزرگ رخ نخواهد داد و امیدواریم زمانی که کار به نتیجه برسد سیاست اقتصادی مثبتی بر بازار حاکم می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: علی رغم این موارد بازار سرمایه در ماههای پایانی سال به ویژه در سال گذشته با کمبود نقدینگی مواجه شد، در این شرایط کمتر کسی حاضر به ریسک کردن و انتقال منابع نقدی خود به بازار سرمایه است.

براساس این گزارش، بازار سرمایه روزهای خوشی را پیش رو دارد این را تحلیلگران بازار سرمایه و خبرگان بورس می‌گویند این درحالی است که به دلیل مشکلات مالی، صندوق‌های بیمه و بازنشستگی فروش‌های بیشتری را در ماه‌های پایانی سال عموما مشاهده می‌کنیم.

 
 انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار