سینمای ایران بیشترین اعتبارش را از حضور در جشنواره‌های بین‌المللی به دست آورده است.

سینمای ایران در جشنواره‌های بین‌المللی معتبر است
شهرام مکری کارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این که جشنواره جهانی فیلم فجر چگونه می‌تواند به سینمای ایران کمک کند، گفت: سینمای ایران بیشترین اعتبارش را از بابت حضور در جشنواره‌های بین المللی به دست آورده است؛ یعنی در جشنواره‌هایی خارج از ایران فیلم ها پخش شدند و اعتبار به دست آورده‌اند.

وی ادامه داد: اینکه جشنواره جهانی را به یک سیستم تبدیل کنیم، کاری است که به زمان نیاز دارد؛ یعنی با همین تیم درجه یکی که اکنون مشغول به کار هستند برنامه‌ای رو به استاندارد شدن را پیش بگیریم که اکنون در همین مسیر گام بر می‌داریم.

مکری در خصوص نقاط ضعف این جشنواره اظهار داشت: درباره نقاط ضعف جشنواره نمی توان گفت که مستقیما به جشنواره ربط پیدا می‌کند؛ برای مثال مشکلات ما در خصوص دعوت کردن مهمانان خارجی و رعایت کردن قانون کپی رایت، محدودیت هایی که در نمایش فیلم‌ها به لحاظ کمپانی‌‌های پخش‌کننده می‌شود؛ هیچ کدام از این مسائل به خود جشنواره مربوط نمی‌شود.

این کارگردان درخصوص نقطه ضعف خود جشنواره گفت: باید بازار معتبری را برای سینمای ایران فراهم کنیم. من فکر می‌کنم که بخش‌های دیگر جشنواره از قسمت بازار جلوتر هستند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار