اهواز؛

افزایش مشکلات با یک جانشین کردن عشایر

استاندار خوزستان گفت: یکجانشین کردن عشایر با عدم توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی باعث دوچندان کردن مشکلات می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی ،استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه‌ای مثل عشایر را نمی توان با دستور قانونی حل کرد چرا که باید با در نظر گرفتن تمام ملاحظات فرهنگی مشکلات عشایر را حل کرد.

وی بیان داشت: حل مسائل عشایر و یکجانشین شدن آنها باید با در نظر گرفتن محیط سکونت آنها و شرایط زندگی آنها پیگیری شود و از همه مهمتر عشایر به این تغییرات قانع شوند.

استاندار خوزستان گفت: یکجانشین شدن عشایر باید به گونه‌ای انجام شود که جامعه عشایری را در آینده به یک جامعه مصرف کننده و حاشیه نشین تبدیل نکند.

شریعتی بیان کرد: درست است که جامعه عشایری به لحاظ مالی هزینه‌های زیادی را بر دوش جامعه گذاشته است اما آنچه مهم است اکنون عشایر مولد و یا به نوعی تولید کننده هستند.

وی خطاب به مسؤولان حاضر در جلسه گفت: یکجانشین کردن عشایر بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی و فرهنگی آنها به طور حتم مشکلات آنها را دو برابر خواهد کرد.

شریعتی از فرماندارانی که عشایر در حوزه آنها زندگی می‌کنند درخواست کرد: کارگروه‌های لازم در خصوص حل مسائل عمده عشایری را در شهرستان تشکیل داده و تنها مسائل بزرگ را به استان ارجاع دهند.

وی با ابراز تاسف از کمبود اعتبارات در حوزه آموزش جامعه عشایری توضیح داد: اکنون اعتبارات آموزش و پرورش ملی است اگر استانی بود تا حدودی می توانستیم در خصوص حل مشکل اعتباری بخش آموزش عشایر مانور دهیم.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به شیوع برخی بیمارهای خاص زنان مانند سرطان سینه پیشنهاد کرد: به مانند کشورهای توسعه یافته کانتینری مجهز به سیستم رادیولوژی ، ام آر آی و اینترنت به مناطق عشایری اعزام شود وپزشک متخصص به صورت آنلاین عکس‌های گرفته شده از بیماران را چک کند در این صورت زن عشایری به مانند زنان ساکن در شهر از خدمات پزشکی بهره مند می‌شوند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار