اصفهان؛

جذب سالانه ۴ میلیارد تومان اعتبارات پژوهشی برای طرح‌های شهرداری اصفهان

مسئول پژوهش معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته قرارداد پژوهش ۸۰ طرح شهرداری با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نهایی و اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیمیان شامگاه گذشته در جلسه راهبردی و هم اندیشی قرارگاه اقتصادی شهرداری اصفهان با اساتید دانشگاه آزاد خمینی شهر، با اشاره به اینکه معاونت برنامه ریزی در مجموعه معاونت های هشتگانه شهرداری اصفهان قرار دارد، افزود: این معاونت دارای چهار مدیریت مطالعات و پژوهش، برنامه ریزی و بودجه، آموزش و تشکیلات و بهبود روش ها و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با بیان اینکه اخیرا مرکز فناوری های نوین نیز در شهرداری اصفهان راه اندازی شده است، تاکید کرد: معاونت برنامه ریزی درنظر دارد کارهای اجرایی خود را علمی و روش مند انجام دهد به گونه ای که طرح ها مبتنی بر نتایج مطالعات باشد.

مسئول پژوهش معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تاکنون شهرداری اصفهان تفاهم نامه های مختلفی با دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد خوراسگان، نجف آباد و ... برای نزدیک شدن روابط کاری خود منعقد کرده است، تاکید کرد: در سال ۹۵ نیز حدود ۳ بند از این تفاهم نامه ها را عملیاتی کردیم.

به گفته ابراهیمیان، براساس مصوبه شورای شهر، شهرداری اصفهان برای پروژه های زیر ۲۰ میلیون تومان پژوهش، به طور مستقیم می تواند قرارداد امضا کند و اگر بیشتر از آن بود باید از شورای شهر مصوبه دریافت کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته هدف گذاری پژوهش بر روی ۱۰۰ پروژه را داشت، تصریح کرد: خوشبختانه قرارداد پژوهش ۸۰ پروژه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نهایی و اجرا شد.

مسئول پژوهش معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز این قبیل پروژه ها را هدف گذاری کردیم، گفت: شهرداری اصفهان از پایان نامه های خوب به خصوص در حوزه اقتصاد مقاومتی استقبال می کند.

به گفته ابراهیمیان، شهرداری اصفهان بالغ بر ۴۰۰ پایان نامه را در بحث اقتصاد مقاومتی حمایت مالی و معنوی کرده است.

وی با اشاره به ضرورت مباحث آموزشی در شهرداری اصفهان، بیان داشت: در بحث هیات های اندیشه ورز، دانشگاه ها اگر اساتیدی در موضوعات مرتبط دارند را معرفی کنند.

مسئول پژوهش معاونت برنامه ریزی شهرداری اصفهان یادآور شد: سال گذشته شهرداری اصفهان ۵ هیات اندیشه ورز را در حوزه های مختلف از جمله عمران شهری، منابع انسانی و ... فعال کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش بنیان نیز جای کار بسیاری در شهرداری اصفهان وجود دارد، گفت: شهرداری یک مصرف کننده بزرگ است و در بحث پروژه های بزرگ نیز فراخوان داده است.

وی افزود: فرق انعقاد قرارداد با شهرداری اصفهان نسبت به ارگان های دیگر این است که نتایج آن در شهر به خود مردم برمی گردد.

به گفته ابراهیمیان، شهرداری اگر ظرفیت های مناسبی را برای اجرای طرح های خود ببیند به عنوان یک سازمان اجرایی آن را عملیاتی می کند.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان سالانه حدود ۴ میلیارد تومان اعتبارات پژوهشی را برای طرح های خود جذب می کند.

ابراهیمیان با بیان اینکه هنوز بر روی حوزه اقتصاد مقاومتی و تبیین آن در شهرداری ابهاماتی وجود دارد، تصریح کرد: شهرداری اصفهان برای قراردادهای متفاوت با بخش های مختلف از جمله دانشگاه ها و طرح های آنها اعلام آمادگی می کند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.