الحیاة: ترامپ به خاورمیانه سفر می‌کند

پایگاه اینترنتی روزنامه «الحیاة» در گزارشی نوشت رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا ماه آینده به خاورمیانه سفر می‌کند.

الحیاة: ترامپ به خاورمیانه سفر می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه «الحیاة» در یادداشتی نوشت: چند منبع در واشنگتن خبر دادند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد ماه آینده به سه کشور خاورمیانه سفر کند و کاخ سفید تماس با هم‌پیمانان آمریکا را برای فراهم کردن مقدمات انجام این سفر و دیدارهایی که شاید با سران خلیج (فارس) در عربستان سعودی را شامل شود، آغاز کرده است.   

یک مسئول اسرائیلی روز گذشته تماس‌های اولیه با کاخ سفید را در خصوص سفر ترامپ به اسرائیل که شاید اوایل ماه آینده صورت بگیرد تایید کرد و افزود به احتمال 70 درصد این سفر انجام خواهد شد.
  
این منابع دیپلماتیک افزودند هنوز زمانی برای این سفر مشخص نشده است بلکه آمادگی و پیشنهادهایی برای سفر ترامپ به خاورمیانه پیش از نشست سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل که بیست و پنجم مه آینده برگزار خواهد شد، وجود دارد.  

رئیس جمهور آمریکا پس از حضور در نشست ناتو در بروکسل برای شرکت در نشست سران گروه هفت در بیست و ششم و بیست و هفتم مه به ایتالیا خواهد رفت.  

این منابع اضافه کردند سفر احتمالی ترامپ به خاورمیانه احتمالا عربستان سعودی، مصر و اسرائیل را شامل خواهد شد و تاکید کردند سفر هفته گذشته جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا برای فراهم کردن مقدمات این سفر انجام شده است.  

به گفته این منابع، ترامپ در این سفر، نشست‌هایی را از جمله با سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض و نشست‌های دوجانبه برگزار خواهد کرد.  

در اسرائیل نیز گفته می شود دیداری سه جانبه بین ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار خواهد شد.  عباس قرار است هفته آینده برای دیدار با ترامپ در کاخ سفید به آمریکا سفر کند.  

یک مسئول در کاخ سفید در گفتگو با الحیات تلاش برای فراهم شدن مقدمات این سفر را تکذیب نکرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۱۱:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
بقول ترامپ عربها بجز پول چیز دیگه ای ندارند. خوب اومده فاکتورها را تحویلشون بده و بهشون کمک کنه که پولشون را با هم خرج کنند و حالشو ببرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
لنگه کفشی که بوش ريس جمهور آمریکا خورد ترامپ احمق هم
از این لنگه کفش در خاورمیانه حتما می خورد
آخرین اخبار