تبریز؛

اجرای طرح واکسیناسیون دام در مناطق سیل زده شهرستان‌های آذرشهر و عجب شیر

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: طرح واکسیناسیون دام و ضدعفونی کردن واحدهای دامی مناطق سیل زده شهرستان های آذرشهر و عجب شیر اجرا شد.

اجرای طرح واکسیناسیون دام در مناطق سیل زده شهرستان‌های آذرشهر و عجب شیر
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان‌شرقی در روستای قراغیل گوگان از توابع شهرستان آذرشهر گفت: این طرح با هدف جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری شاربن یا همان سیاه زخم در تمام روستاهای سیل زده استان و شهرستان‌های همجوار اجرا شد.
 
وی افزود: پس از وقوع سیل اکیپ‌های اداره کل دامپزشکی استان از 27 فروردین کار واکسیناسیون دام و گندزدایی و ضدعفونی کردن دامداری‌ها را آغاز کرده‌اند و 35 هزار و 540 راس دام سبک و سنگین در آذرشهر و عجب‌شیر واکسینه شده‌اند.
 
بهدادخاطرنشان کرد: میکروب بیماری سیاه زخم، باسیلوس آنتراسیس است که تا 60 سال می‌تواند در خاک زنده بماند و به همین خاطر بعد از وقوع سیل باید ضمن دفن بهداشتی لاشه ها، نسبت به ضد عفونی محل اقدام گردد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان از دامداران خواست هنگام مواجهه با لاشه دامی که از منافذ طبیعی بدنش خون سیاه قیری رنگ که لخته نزند، خارج گردد، سریعا با اداره کل دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها تماس گرفته و از هر گونه دست کاری لاشه، کالبد گشایی، جابه‌جایی و یا به عنوان طعمه برای حیوانات گوشتخوار خودداری کنند.
 
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار