قزوین؛

پرداخت نیمی از سود تسهیلات صادراتی مرغداران

استاندار قزوین گفت: نیمی از سود تسهیلات صادر کنندگان مرغ و تخم مرغ را استانداری تقبل میکند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی در نشست با تولید کنندگان بخش کشاورزی افزود: نرخ سود تسهیلات دریافتی این واحد‌ها برای صادرات ۱۱ درصد است که استانداری نیمی از ان را پرداخت می‌کند.
 
پرداخت نیمی از سود تسهیلات صادراتی مرغداران 
 
استاندار، بیمه، مالیات و تسهیلات کم بهره را از نیازهای تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ بیان کرد که برای افزایش تولید و صادرات نیازمند حمایت دولت اند.
 
استاندار قزوین همچنین با اشاره به نگرانی کشاورزان برای افزایش قیمت آب، با ثابت ماندن آب ب‌ها موافقت کرد و گفت: این موضوع را در کارگروه رفع موانع تولید مصوب خواهد کرد.
 
همتی تاکید کرد: هیچ دستگاهی امسال حق افزایش قیمت خدمات را ندارد.
 
همچنین استاندار با اشاره به مشکلات متعدد باغداران باغستان‌ها گفت: در هفته آینده جلسه‌ای عملیاتی برای حفظ و توسعه باغستا‌ها با حضور باغداران خواهیم داشت.
 
استاندار در ادامه هدفگذاری امسال برای صادرات از استان را یک میلیارد دلار بیان کرد و گفت:بخشی از این صادرات سهم بخش کشاورزی است که با کمک تشکلهای مردمی قابل تحقق است.
 
استاندار قزوین اضافه کرد: صادرات مهم‌ترین راه اشتغالزایی در کشور است و اگر تن‌ها به فکر تولید به میزان نیاز داخل کشور باشیم، بیشتر از این نمیتوان اشتغالزایی کرد.
 
همتی با اشاره به اینکه بر سر راه تولید هم موانعی وجود دارد افزود: قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین موانع تولید در کشور است و با افزایش فرهنگ عمومی، تولید کالای با کیفیت و ارزان میتوان به خوبی آن را کنترل کرد.

 همچنین در این نشست تولید کنندگان بخش کشاورزی از موانع تولید و صادرات گفتند که مشکلات بیمه، دارایی و دریافت تسهیلات کم بهره از جمله این مشکلات بود.

نماینده تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ هم در این جلسه گفت: اگر مسئولین حمایت کنند میتوانیم تا دو برابر ظرفیت داخلی صادرات داشته باشیم و خیلی از واحد‌های این بخش با ۵۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کارند.
 
 نماینده تشکلهای دامداری هم مهم‌ترین دغدغه این بخش را نبود حمایت‌های کافی برای صادرات محصولات بیان کرد.
 
نمایندگانی از باغستان‌های سنتی قزوین هم از نبود اب، راه، امنیت و انگیزه‌ی مناسب برای باغستان‌ها گفتند که با قول مساعد استاندار قرار شد این مشکلات به پایان برسند.
 
انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار