در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

نقی سیف جمالی از نگاه هنرمندان/ لبخندی که هرگز شکسته نشد

مهم این است که فرد بعد از رفتنش چقدر در دل‌ها زنده می‌ماند.

نقی سیف جمالی از نگاه دو هنرمندمحمود جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شخصیت فقید «نقی سیف جمالی» که هفتم اردیبهشت در تالار وحدت تشییع شد، گفت: من در ابتدا به جامعه هنری تسلیت عرض می‌کنم. نقی سیف جمالی از دوستان 40 ساله من است و در دوران نوجوانی و جوانی با هم، هم دوره و همگی عضو یک گروه تئاتری به نام، «تئاتر کوچ» بوده‌ایم و در آن زمان کار تئاتر انجام می‌دادیم. از دست دادن این بزرگوار دل همه ما را شکست و من برای بازماندگان این خانواده و کسانی که دل در گرو هنر این مملکت دارند، آرزوی سلامتی دارم.

وی پیرامون ارزش قائل شدن جامعه برای این افراد با سابقه در هنر، اظهار داشت: برای شخص احترام قائل شدن مهم نیست، مهم این است که خود فرد چه اندازه احترام و ارزش برای کارهایش قائل است و بعد از رفتنش چقدر در دل‌ها زنده می‌ماند و این دور هم جمع شدن امروز ما، اهمیت و ارزش نقی سیف جمالی را نشان می‌دهد.

سیاوش چراغی پور: انسانی یک رنگ در دل جامعه‌ای هفت رنگ

سیاوش چراغی در خصوص نقی سیف جمالی گفت: من درباره «عمو نقی» تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که: ویژگی‌های انسانی او و فضایل شخصیتی بسیار مثبتی که در جامعه با خانواده‌اش، با همکارانش و یا با مردم داشت، تعهدش به کار، وفاداری و نظم و ترتیبی که در انجام کارهایش در عرصه بازیگری داشت، زبان زد عام و خاص بود.

انسانی بود که بغض و کینه نسبت به هیچ کس نداشت و یک آدم کاملا بی‌حاشیه بود و وارد مسائل حاشیه‌ای که در صنف ما زیاد است، نمی‌شد.

وی همچنین پیرامون برگزاری مراسم و حضور دوستان آن مرحوم، تصریح کرد: به نظر من می‌توانست از این هم بهتر باشد ولی به هر حال همه دوستان گرفتاری های خودشان را دارند ولی آن‌هایی هم که نیامدند، می‌دانم که دلشان با نقی سیف جمالی خواهد بود.
 
نقی سیف جمالی، الگوی اخلاق بی همتا  

بهزاد فراهانی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص یاد و خاطره‌ای از «نقی سیف جمالی» گفت: من فکر کنم اگر قرار باشد در این کشور از استاد مشایخی به عنوان الگوی اخلاق حرف بزنیم، نباید نقی سیف جمالی از یادمان برود. او هیچ وقت هیچ ادعایی نداشت و سرشار از عشق، مهربانی و دانش بود.

وی پیرامون خاطره‌ای از وجود این هنرمند فقید، بیان کرد: تمام لحظات ما خاطره بود. من 50 سال با این مرد زندگی کردم و یکی از خاطراتم این است که وقتی سر تمرین آمدم، او زودتر از من آمده بود و برای کاری که دوستش داشت با علاقه فعالیت می‌کرد.
 

لبخندی که هرگز شکسته نشد  

پیمان شریعتی در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص درگذشت نقی سیف جمالی گفت: نقی سیف جمالی عزیز را من هر وقت چه روی صحنه و یا چه پشت صحنه می دیدم، انسان بسیار پر انرژی، شاد و سرحالی بود و علی رغم تمام سختی هایی که تمام ما و بچه های هنری ممکن است در زندگی شخصی مان داشته باشیم؛ ولی همواره لبخند بر لب داشت و یکی از بی‌حاشیه ترین انسان های شریفی بود که می‌شناختم.

در وصف وی دوستان بسیار صحبت کردند که همگی نشات گرفته از شخصیت والای وی بود. لبخند، رفتار و حس خوب این فرد هنرمند را به سادگی نمی‌توان فراموش کرد و دوستی و محبتی که تمام اهالی تئاتر به این فرد دارند را هرگز نمی توان از یاد برد. تک تک لحظاتی که من در کنار این هنرمند بودم و از او بسیار مطلب یاد گرفتم را نمی توان فراموش کرد چراکه؛ بسیار لذت بخش بوده است.

من فقدان وجود نقی سیف جمالی را برای اهالی تئاتر بسیار سخت می دانم و این غم بزرگ را به خانواده وی تسلیت عرض می کنم.
 
انتهای پیام/
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نقی سیف جمالی
۲۰:۵۵ ۰۸ دی ۱۳۹۹
انسان شریفودوس داشتنی
آخرین اخبار