در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ايجاد عدالت، هدف اصلی طرح جامع مالياتی است

یک کارشناس امور مالیات گفت: اجرای عدالت یکی از اصلی‌ترین اهداف سازمان امور مالیاتی است و توانسته به سازوکارهای سازمان نزدیک شود.

سیاوش غیبی پور در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اجرای عدالت یکی از مهمترین اهداف سازمان به شمار می‌رود، اظهار داشت: خوشبختانه سازمان مالیاتی توانسته با سازو کارهای این طرح نزدیک و پیش برود. 

وی در خصوص ماده ۲۵۱ مکرر در مالیات توضیح داد و گفت: در این ماده به مالیات‌های قطعی و مالیات‌های غیرمستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستنداً به مدارک و دلایل کافی از طرف مؤدی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی می‌شود به‌طوریکه وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌تواند پرونده این امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع نماید، این درحالی است که هدف از آن، اجرای عدالت مالیاتی در کشور است.

به گفته وی درخصوص ساز و کارهایی که نابرابری صورت گیرد مالیات کم می‌شود.

براساس این گزارش، تقوی نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور دراین خصوص عنوان کرد: اجرای عدالت یکی از اصلی‎ترین اهداف سازمان است و برای تحقق کامل آن باید در چارچوب طرح جامع مالیاتی حرکت کنیم تا بتوانیم مالیات حقه و عادلانه را از مودیان اخذ کنیم.

وی ادامه داد: رضایت حداکثری مودیان جزو دغدغه‎های اصلی سازمان است و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی، مهمترین گام برای افزایش رضایتمندی مودیان محسوب می‎شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار