مرگ 88 نفر پارسال به علت حوادث ناشی از کار در مازندران ثبت شد.

علی عباسی مدير كل پزشكی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  گفت: 88 نفر پارسال به علت حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشت.

وی افزود: بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان آمل با 14 ، ساری و میاندرود با 12 ، بابل و نوشهر هر کدام با 10 مورد فوتی بيشترين و شهرهای نکا ،گلوگاه و عباس آباد بدون فوتی كمترين موارد مرگ ناشی از حوادث كار را داشتند.

عباسی گفت: بر اساس اين گزارش در سال های متوالی عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی كه پارسال 48 مورد مرگ های ناشی از حوادث كار به دليل سقوط از بلندی و 17 مورد نيز برق گرفتگی ، 17 مورد اصابت جسم سخت و 6 مورد هم مربوط به سایر است.

مدير كل پزشكی قانونی مازندران افزود: بر اساس آمار شهریور با 15 ، مرداد با 14 و دی با 11 فوتی به ترتیب بیشترین و اسفند با 5 فوتی کمترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد.

عباسی گفت: سنین 31 الی 40 سال با 27 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین بیش از 61 سال با 4 مورد کمترین فوتی در آن به ثبت رسید.

وی افزود: از 88 نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار 77 نفر ایرانی و بقیه ملیت غیر ایرانی (افغان) بودند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 939 مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 884 نفر مرد و بقیه زن بودند.

عباسی با بیان اينكه بيشترين حوادث ناشی از كار در بخش ساختمان است، افزود: ارزش نهادن به جان انسان ها ، داشتن برنامه ايمنی در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رسانی را از مهم ترين راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار دانست.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.