قزوین؛

دیدار کارکنان سپاه با نماینده ولی فقیه

فرماندهان و جمعی از کارکنان سپاه پاسداران استان با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در این دیدار گفت :  باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به قدری اهمیت پیدا کند که وقتی منکری نظیر زمین‌خواری در جامعه رخ می‌دهد، همه فریادها بلند شود تا ضمن اصلاح آن منکر، از بروز منکرات دیگر جلوگیری شود.

وی در ادامه به تشریح مراحل امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و افزود: در نهج‌البلاغه آمده است اولین واکنش انسان در مقابل منکر «انزجار قلبی» است و اگر فردی دارای چنین ویژگی باشد، صاحب قلب و روح سالمی است.

امام جمعه قزوین ، «بیان لسانی» را گام دوم در امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت : اگر بیان لسانی در این حوزه  به صورت جدی اجرایی شود، کسی نمی‌تواند در آن جامعه منکری را مرتکب شود و در نهایت آن جامعه به سمت اصلاح پیش خواهد رفت.

 حجت الاسلام و المسلمین عابدینی «اقدام عملی» را مرحله سوم در انجام این فریضه الهی دانست و افزود : هر چه تاکنون در این حوزه‌ها کار کرده‌ایم، خوب است اما باید با نگاه حساس‌تر و جدی‌تری به این عرصه مهم دینی ورود پیدا کرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.