سمنان؛

افزایش بهره ‌وری آب در حوزه جهاد کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز به بهره ‌وری 47 درصدی آب در حوزه جهاد کشاورزی رسیده‌ایم؛ درحالی‌که در گذشته این میزان 37 درصد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: میزان تولید "ماهی در قفس " در سال 92 بسیار اندک بود که میزان آن قابل بیان نیست؛ اما امروز سالانه بیش از 16 هزار تن "ماهی در قفس " در ایران تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید این نوع از ماهیان در کشور به‌شدت در حال افزایش است افزود: امروز استقبال خوبی از آبزیان در کشور صورت گرفته است و تولید آن در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

رکنی  با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری در مصرف آب، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: امروز به بهره‌وری 47 درصدی آب در حوزه جهاد کشاورزی رسیده‌ایم؛ درحالی‌که در گذشته این میزان 37 درصد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی افزود: تولید محصولات کشاورزی به‌صورت متراکم مانند توسعه کشت گلخانه‌ای از اولویت‌هایی است که در برنامه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه از سال 92 تعدادی از تولیدات استراتژیک کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی تعریف شد افزود: وزارت جهاد کشاورزی نیز تولید این محصولات را به سمت‌وسوی خودکفایی پیش برده است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار