بزرگواری امام حسین (ع) که زن و مرد یهودی را مسلمان کرد

روزی امام حسین (ع) از جوانی دلیل غذا دادن به سگ را جویا شد و او عرض کرد: من غمگینم و می‌خواهم با خشنود کردن این حیوان غم من مبدل به خشنودی گردد.

بزرگواری امام حسین (ع) که زن و مرد یهودی را مسلمان کرد
 به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزی امام حسین ( ع ) از جایی عبور می‌کرد؛ جوانی را دید که به سگی غذا می‌دهد ، به او فرمود : به چه انگیزه این گونه به سگ مهربانی می‌کنی؟
 
آن جوان در پاسخ عرض کرد : من غمگین هستم، می‌خواهم با خشنود کردن این حیوان غم و اندوه من مبدل به خشنودی گردد ، اندوه من به این دلیل است که غلام یک یهودی هستم و می‌خواهم از او جدا شوم.

امام حسین (ع) با آن غلام نزد صاحب یهودی غلام رفتند؛ در ادامه حضرت دویست دینار به وی داد تا غلام را خریداری کرده و آزاد سازد.

یهودی گفت : این غلام را به خاطر قدم مبارک شما که به در خانه ما آمدید به شما بخشیدم و این بوستان را نیز به غلام بخشیدم، آن پول نیز مال خودتان باشد.

امام حسین (ع) همان لحظه غلام را آزاد کرد و همه آن بوستان و پول را به او بخشید. 

وقتی که همسر یهودی، این بزرگواری را از امام حسین (ع) دید گفت: من مسلمان شدم و مهریه‌ام را به شوهرم بخشیدم.

در ادامه شوهرش نیز گفت: من هم مسلمان شدم و خانه خود را به همسرم بخشیدم. 


منافب ال ابیطالب ، ج 4 ، ص 75 ( به طور تلخیص ) 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غلام حسین
۱۶:۰۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام خودم وپدر ومادرم فدای امام حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
جون و مال و انرژي و همه چيزم فداي اين ائمه عزيز كه نظير ندارن
فداي امام زمان روحي فداه بشم
Australia
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
ائمه ما فقط و فقط بخشیدند و برای خود از مال دنیا بی بهره بودند ـ گرسنه می خوابیدند ولی شکم مردم را سیر می کردند . آیا مسئولین ما هم فقط یک دهم هم به فکر مردم گرسنه و بی مسکن و مغروض هستند !؟!؟!؟!؟!؟!؟! خدایا فرج آقامون رو نزدیک فرما ـ و من بنده گناهکارت را به راه راست هدایت فرما و کمکم کن که جزء غلامان ، آقامون امام زمان قرار بگیرم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیر المومنین امام علی علیه السلام همیشه روزه بودند و فقط نان جو و چند خرما غذای آن حضرت بود. حتی تمام امام نیز گفته اند که زندگی آن حضرت آنقدر سخت بود است که حتی امامان دیگر نیز نمی توانند از سیره آن حضرت به طور کامل پیروی کنند.
حال ما از مسئولین خود که ادعای حکومت علوی و پیروی از امام علی علیه السلام را دارند، حداقل تقاضا داریم مانند سایر امامان مردم داری و مردم سالاری کنند!