خسارت 3 هزار میلیارد دلاری رویارویی نظامی آمریکا با کره شمالی

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند آغاز یک رویارویی نظامی میان آمریکا و کره شمالی بیش از 3 هزار میلیارد دلار هزینه درپی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری استرالیا (نیوز دات کام)؛ کارشناسان و تحلیلگران معتقدند اگر میان کره شمالی و آمریکا یک تقابل نظامی روی دهد، خسارتی معادل 3 هزار میلیارد دلار درپی خواهد داشت و یک فاجعه جهانی به بار می‌آورد.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با رویترز از احتمال وقوع یک مناقشه کاملا جدی با پیونگ‌یانگ سخن گفت. وقوع درگیری نظامی میان دو کشور بدون شک نتایج فاجعه‌بار بسیاری به دنبال خواهد داشت؛ اما مهمترین این نتایج علاوه بر بار مالی سنگین آن برای آمریکا، تحت تاثیر قرار گرفتن زندگی 30 میلیون شهروند کره شمالی است که احتمالا با یک بحران انسانی بزرگ مواجه می‌شوند.

به عقیده کارشناسان، یک نبرد هسته‌ای، بحران انسانی و زیست‌محیطی غیر قابل جبرانی را برای آسیای شرقی به همراه خواهد داشت و رادیواکتیو پراکنده شده در منطقه، کشورهای کره جنوبی، چین، روسیه و ژاپن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حال اگر تصور کنیم در این تقابل نظامی از سلاح‌های متعارف استفاده شود و دولت "کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی، سقوط کند، آمریکا با کابوس به مراتب بدتری مواجه خواهد شد. کیم جونگ اون و نزدیکانش در پی از دست دادن قدرت دیگر جایی در کره شمالی نخواهند داشت و مجبور به ترک کشور می‌شوند. اما برخی کشورهای آمریکای جنوبی که دل خوشی از آمریکای شمالی ندارند، مانند بولیوی، ونزوئلا، گواتمالا و حتی دیگر کشورهای جهان که سابقه‌ای طولانی در دشمنی با آمریکا دارند به این افراد پناه خواهند داد.

علاوه بر این، تصور کنید مردم کره شمالی که رهبر خود را از دست داده‌اند و هیچ اندوخته مالی و یا منابع کافی غذایی در دست ندارند، چه کاری انجام می‌دهند؟ بدون شک راه مهاجرت به سمت کشورهایی از قبیل چین، روسیه و یا کره جنوبی را در پیش می‌گیرند تا شرایط ابتدایی زندگی را برای خود مهیا سازند. اما دور از ذهن نیست که این کشورها، روی خوش به پناهجویان کره شمالی نشان ندهند.

همچنین، طبیعی است که کره جنوبی مایل نیست آمریکا از کره شمالی به عنوان پایگاه نظامی جدید خود در منطقه استفاده کند. بنابراین ممکن است همکاری‌های نظامی سئول- واشنگتن نیز خدشه‌دار شود. 

به همین دلایل، تحلیلگران مسائل سیاسی معتقدند حمله آمریکا به کره شمالی و پایان دادن به قدرت "کیم جونگ اون" در این کشور، مشکلی را حل می‌کند و در مقابل مصائب بی‌شمار دیگری را بوجود می‌آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
اختلاف بنداز حکومت کن با حقه ریس جمهور کره جنوبی حذف شد و حالا میخان یه براندازی جدید شکل بدن مهمترین رکن مقابله وحدت نه زورگویی مثل کشور ما عمل کنن هیچی نمیشه تکیه به قدرتمند ذلت میاره سئول اشتباه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام این کارشناسان احمق ویک طرفه قضاوت کردهاند در صورت جنک امریکا با کره شمالی باید به دانند دیکر کشورهای همانند کره جنوبی وزابن در اولین روزهای جنک وجود نخاهد داشت و عوامل فرصت طلب وتروریستهای فرصت طلب از این شکاف جنکی وخرتو خری دنیا استفاده می کنند ودیکر معلومنیست جه اتفاقاتی رخ دهد ودیکر امریکا در همه دنیا باید دفاع کند واوارههای زابنی وکره جنوبی ومخالفان زیادی هستند که منتظر حمله به امریکا ومنافعامریکا در دنیا هستند حتی کره شمالی ممکن است عربستان سعودی وجاههای نفتی انرا به زند برای اینکه عربستان هزینههای مالی این اقدام امریکا را برداخته است وترامب بدون بول عربستان ودریافت دستمزد اب هم نمی خورد اتفاقات جنک امریکا با کره شمالی غیر قابل بیشبینی است برای اینکه امریکا هدفهای زیادی دارد که کره شمالی می تواند به انها حمله کند نمونهاش همین استرالیا است که با امریکا همکاری می کند وکره شمالی به استرالیا هشذار داد که همکاری با امریکا بدون هزینه نیست وکره شمالی امروز طیف بسیار وسیعی از حملات برعلیه اهذاف امریکائی وحامیانش در دست دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
فلفل نبين چه ريزه دقت كني خيلي تنده، آمريكا توان جنگ حتي با يك پشه را نداره تا چه برسد به كره.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
امیدوارم بدون وقوع جنگ زمینه پیوند کره جنوبی و شمالی مثل آلمان شرقی و غربی فراهم بشه و کره متحد شکل بگبره ... البته دوست ژاپن ...
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۱۴:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام - چيه همينطور براي خودتان مي بافيد. اين آمريكاي خونحوار براي ايران هم اين زجزخواني ها را يا زبان صدام هم كرده بود.
به همين سادگي "اون" ميره و شما هم داريد برايش جا پيدا مي كنيد. كره شمالي كه ليبي نيست. قذافي يه نوكر بود. خسته نباشيد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
استاد تو و این تفسیر گر روزنامه چی چی میچی استرالیا ظاهر قضیه رو مینگرید و از درون خبر ندارین امریکا قصد جنگ و بر کناری اون بز بز قندی کره رو نداره این یه معاملعه جهانیست که وجهشو امریکا به صورت برات از چین میگیره . نگران نباش جنگ اون شکلی که شما فکر میکنی در کار نیست و اگه امریکا بخواد کره شمالی رو 10 دقیقه ای به زانو در میاره و ... و ... و .... زیاد به مغزت فشار نیار اطلاعات ذهنتم بپاک که کلا اشتباس
آخرین اخبار