گرگان؛

راه اندازی پژوهشکده‎های منطقه‎ای استاندارد در کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد در گرگان گفت: پژوهشکده‎های منطقه‎ای استاندارد در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ نیره پیروزبخت ظهر امروز در جلسه شورای استاندارد استان گلستان در گرگان گفت: استان گلستان می‎تواند پژوهشکده‎ای در منطقه باشد که بتواند پژوهش‎های مورد نیاز استان و استان‎های همجوار را انجام دهد.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: از سال 2012 تا 2016 شاهد ارتقاء استاندارد ایران  هستیم و پس از برجام هم خطر تعلیق را رفع کردیم و هم ارتقاء استاندارد داشتیم.

وی با بیان اینکه طرح خوب و پیشرفته‎ای در مجلس برای استاندارد در نظر گرفته شده و امید داریم از سوی شورای نگهبان هم تائید شود، ادامه داد: براساس ارزیابی انطباق، استاندارسازی، استانداردشناسی و انطباق‎سازی را در دستور کار قرار دادیم و این مهم در قانون هم دیده شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد پیروزبخت با بیان اینکه 80 هزار نوع کالا و خدمت در کشور داریم، ادامه داد: اقدامات حوزه استاندارد در 700 تا 800 کالایی که مشمول نشانه استاندارد قرار می‎گیرد نیست و مردم ایران باید از کالاهایی استفاده کنند که همه استاندارد باشد.

وی ضمن اشاره به امضا تفاهم‎نامه‎ای در حوزه مواد غذایی با وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی اضافه کرد: 30 هزار استاندارد را از سال 1330 تاکنون تدوین کردیم که 13 هزار مورد آن در دولت تدبیر و امید بوده است.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.