شیراز؛

نصب آبگرمکن خورشیدی برای بیش از 200 خانه روستایی فارس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از نصب آبگرمکن خورشیدی در 200 خانه روستایی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس گفت: برای کاهش مصرف انرژی، یارانه خرید آبگرمکن خورشیدی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و بنابر توافقنامه بسته شده 500 هزار تومان تخفیف از کارخانه گرفته‌ایم و مابقی مبلغ را نیز اگر دستگاه دو میلیون تومان باشد یک و نیم میلیون آن را به‌صورت یارانه می‌دهیم که از همین طریق تاکنون بالغ‌بر 201 واحد روستایی آبگرمکن خورشیدی را نصب‌کرده‌اند.

زمانی افزود: نصب این آبگرمکن‌ها علاوه بر آن‌که پول برق خانوار را صفر می‌کند، در کاهش مصرف سوخت فسیلی و حفظ پاکی هوا مؤثر بوده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کاهش مصرف سوخت است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های هادی بر عهده بنیاد است که بهسازی محیط روستا اعم از احداث جوی، جدول، پارک محله‌ای، محوطه‌سازی، پیاده‌روسازی، کف سازی، احداث کانال دفع آب‌های سطحی و موارد دیگر را شامل می‌شود.

زمانی بیان کرد: از سال 70 تاکنون بهسازی یک هزار و 30 روستا انجام‌شده همچنین بنیاد با کمک ثبت اسناد ۱۲ سال است شناسایی و صدور سند املاک روستایی را انجام می‌دهد که تاکنون در این استان ۲۵۷ هزار جلد سند صادرشده و پارسال 13 هزار جلد سند در روستاها و 7 هزار سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادرشده است.

وی اظهار اشت: برای خانوارهای روستایی با بیش از دو عضو معلول با کمک چهار دستگاه حمایتی و راه و شهرسازی و خیران 18 میلیون تومان تسهیلات وام و 18 میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار قرار می‌دهیم که در شهرها 32 میلیون تومان بلاعوض ارائه می‌شود تا خانوارهای دارای دو معلول یا بیشتر از طریق آن بتوانند برای خود واحد مسکونی بسازند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس تصریح کرد: در زمینه عناوین تسهیلات قرض‌الحسنه، بلاعوض، واحدهای نیمه‌تمام و اقشار کم‌درآمد یک هزار و 831 نفر تسهیلات از دو تا پنج میلیون تومان قرض‌الحسنه چهار تا پنج درصد سود به مجموع مبلغ پنج میلیارد و 300 میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.
انتهای پیام/ر
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.