150 خبرنگار از ورود به الجزایر منع شدند

الجزایر در اقدامی، نام 150 خبرنگار و روزنامه‌نگار عرب و غیرعرب را در لیست تحریمی خود قرار داد و ورود آنان به کشورش را ممنوع کرد.

150 خبرنگار از ورود به الجزایر منع شدند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عربی 21، یک منبع آگاه الجزایری اعلام کرد: مقامات الجزایر لیست 150 نفری از اسامی خبرنگاران عرب و غیرعربی را تهیه کرده اند که تحت هر شرایطی و حتی اگر در هیئت همراه یک مقام عالی رتبه باشند، نمی توانند وارد کشور الجزایر شوند.

به گفته این منبع، شماری از این خبرنگاران از کشورهای مراکش، مصر و حتی برخی از خبرنگاران داخلی هستند که سعی داشته داشته‌اند چهره الجزایر را تخریب کنند و به سیاه نمایی و انتقاد از مواضع این کشور در پرونده ها و مسائل عربی و بین المللی بپردازند.

لیست اسامی افرادی که ممنوع الورود شده‌اند به تمامی هیئت های دیپلماتیک خارج از الجزایر داده می شود و افرادی که مشمول این تحریم شده اند حتی در صورت ورود به الجزایر، بلافاصله به کشورهایشان بازگردانده می شوند.

این منبع آگاه افزود دولت الجزایر تصمیم گرفته است به بیشتر خبرنگاران مراکشی گذرنامه ندهد؛ زیرا آنان و همچنین روزنامه‌نگاران مصری در مسئله آوارگان سوری تعامل خوبی با این کشور نداشته‌اند.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار