کرمان؛

برگزاری همایش مصرف بهینه آب در منطقه گلباف

همایش هم اندیشی مسئولین و بهره برداران در زمینه مصرف بهینه منابع آب در منطقه گلباف شهرستان کرمان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان با بیان اینکه این همایش با هدف بررسی وضعیت موجود منطقه در زمینه مسائل و مشکلات خصوصا بحث خشکسالی و ارائه راهکار‌ها و معرفی روشهای نوین آبیاری برگزارشد، افزود: خوشبختانه بخشهای شهداد وگلباف در بحث کم آبی وخسارات ناشی از خشکسالی کمتر خسارت دیده، اما لزوم استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین به عنوان جایگزین مناسب برای آبیاری های سنتی ضروری است.
مسعودی با تاکید بر اینکه کشت محصولات با نیاز آبی کمتر و گسترش کشت گیاهان دارویی سازگار با منطقه به ویژه ترخون در دستور کار مدیریت شهرستان کرمان قرار دارد، افزود: استفاده دو منظوره از استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی مهمترین راهکار کارشناسی جهت استفاده بهینه از آب آبیاری و همچنین غنی سازی آب آبیاری را از عوامل تاثیر گذار در منطقه می‌باشد.
وی افزود :راه اندازی واحد بسته بندی، فر آوری و اسانس گیری در زمینه گیاهان دارویی به خصوص ترخون در منطقه امری حیاتی است که لازم است با شناسایی سرمایه گذاران و کار آفرینان و همچنین شرکتهای دانش بنیان این خلع پر گردد.
این همایش با حضور امام جمعه، بخشدار، مسئولین ادارات بخش، مدیر امور آب شهرستان کرمان، کارشناسان و ۸۰ نفر از بهره برداران، کشاورزان و تولید کنندگان در منطقه گلباف شهرستان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار