رئیس مجلس پاکستان:

کابل و اسلام آباد باید گذشته را کنار بگذارند

رییس مجلس ملی پاکستان گفته است که در دیدارش با اشرف غنی خواستار آغاز فصل تازه‌همکاری‌های دو کشور در مبارزه برضد هراس‌افگنی شده است.

کابل و اسلام آباد باید گذشته را کنار بگذارندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ایاز صادق در یک نشست خبری در کابل گفت که باید افغانستان و پاکستان گذشته را فراموش و روی راهبرد تازه برای مبارزه برضد هراس‌افگنی تلاش کنند.

او تصریح کرد که هدف از سفر دو روزه هیات پاکستانی این بود که به نگرانی‌های افغانستان در باره پاکستان گوش کند و همچنین نگرانی‌های دولت خود را به گوش مقامات افغان برساند.

این هیات پاکستانی در حالی به افغانستان سفر کرده که در ما‌ه‌های اخیر روابط کابل و اسلام آباد به سردی گراییده است.

آقای صادق می‌گوید بهبود روابط کابل و اسلام آباد نیازمند گفتگوهای دوامدار میان نظامیان، مقام‌های استخباراتی و رهبران حکومتی دو کشور است.

رئیس پارلمان پاکستان که به دعوت اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در رأس یک هیات پارلمانی به افغانستان آمده است، با رئیس جمهوری، رئیس اجرایی، روسای دو مجلس و برخی از مقام‌های پیشین دولت افغانستان درباره مبارزه با شورش و مسائل مرزی دیدار و گفت‌وگو کرده است.

آقای صادق دیدار و گفت‌وگوها با مقام‌های دولت افغانستان را "سازنده" خواند و گفت "آنها نیز درک کرده‌اند که هیات آمده از پاکستان مخلص هستند و این گام ویژه‌ای است که پارلمان پاکستان برمی‌دارد".

هیات پارلمانی که آقای صادق در راس آن است از نمایندگان همه احزاب سیاسی و ایالت‌های پاکستان و اعضای کابینه این کشور تشکیل شده و بلندپایه‌ترین هیاتی است که به نمایندگی از پاکستان به کشور دیگری سفر می‌کند.

آوا نوشت: در همین حال ریاست جمهوری کشور نیز با نشرخبرنامه ای گفته است که هیات پارلمانی پاکستان به ریاست سردار ایاز صادق رئیس پارلمان آن کشور که روز شنبه (۹ ثور) به کابل آمده بود، ضمن دیدار با نمایندگان مردم در شورای ملی، با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان نیز دیدار کرد.

ریاست جمهوری گفته است که حکومت وحدت ملی از سفر هیات پارلمانی پاکستان به افغانستان، استقبال می کند و این دید و بازدیدها را یک فرصت مناسب برای تبادل نظر و ایجاد فضای اعتماد و درک مشترک میان مردمان دو کشور می داند.

ریاست جمهوری تاکید کرده است که ایجاد رابطه و درک مشترک مردمان افغانستان و پاکستان در راستای حل مشکلات و چالش ها می تواند، تلاش های ما را در برابر خطرات ناشی از اعمال گروه های تروریستی که هم اکنون مردمان دو کشور و منطقه را تهدید می کنند، هماهنگ و موثر سازد.

در خبرنامه آمده است که حکومت افغانستان انتظار دارد که این دید و بازدید ها به ایجاد فضای اعتماد کمک کند و به بی اعتمادی که در گذشته ها شکل گرفته، پایان ببخشد.

منبع افزوده، حکومت وحدت ملی از نظر نیک هیات پارلمانی پاکستان در رابطه به همکاری ها میان مردمان دو کشور استقبال می کند و ایجاد چنین فضا را به نفع مردمان افغانستان و پاکستان و صلح و ثبات در هر دو کشور و منطقه می داند.

ریاست جمهوری تاکید کرده که حکومت افغانستان امیدوار است تا این دید و بازدیدها باعث اجرایی‌شدن تعهداتی گردد که دولت پاکستان در نشست سه جانبه و سایر نشست‌های دوجانبه و چندجانبه جهت همکاری در امر تامین صلح و ثبات در افغانستان سپرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.