گزارش/

رونمایی از یافته‌های جدید مرکل در جده!

صدراعظم آلمان درحالی با گذشت دو سال از جنایات انسانی در یمن از حل و فصل دیپلماتیک سازمان ملل در موضوع یمن سخن می‌گوید که نیروهای سعودی را نظامیان آلمان آموزش می‌دهند.

رونمایی از یافته‌های جدید مرکل در جده!به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عربستان سعودی، ششم فروردین 1394 (26 مارس 2015)، بدون دریافت هیچگونه مجوز از سوی سازمان ملل و در تلاش برای احیای قدرت عنصر وابسته خود، «منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور را هدف حملات هوایی مرگبار خود قرار داد. این حملات که بی‌رحمانه غیرنظامیان و مردم بی‌دفاع را هدف گرفت، از حمایت برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا برخوردار بود. اما حال با وخامت اوضاع و انتشار صحنه‌های فجیع در یمن بسیاری از کشورهای غربی به فکر افتاده‌اند تا با پیش کشیدن حرف‌های صوری مجددا اعتباری برای خود ایجاد کنند.
 
در این میان و در حالی که برلین همچنان به تجهیز نظامی ریاض ادامه می‌دهد، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در سفرش به عربستان از مقام‌های سعودی خواسته است تا تجاوز نظامی خود به یمن را متوقف کند! این مقام آلمانی با گذشت دو سال از نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشری در یمن از سوی عربستان با لحنی مسالمت آمیز می‌گوید که ما به رویه حل و فصل دیپلماتیک سازمان ملل معتقدیم... و اعتقاد داریم که این مناقشه از طریق نظامی قابل حل نیست! وی تأکید می‌کند باید اقداماتی به‌منظور مقابله با «شرایط انسانی بسیار بد» در یمن صورت گیرد.
 
این سخنان در حالی عنوان می‌شود که برلین و ریاض توافقی امضا کرده‌اند که بر اساس آن نیروهای سعودی از سوی نظامیان آلمان در تأسیسات نظامی مشترک تحت آموزش قرار می‌گیرند. همچنین توافقی دیگر میان دو طرف امضا شده است که بر اساس آن پلیس فدرال آلمان نیروهای پلیس مرزی و دیگر نیروهای امنیتی سعودی را آموزش می‌دهد. 


رونمایی از یافته‌های جدید مرکل در جده!هادی سیدافقهی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درهمین باره با بیان اینکه سیاست‌های کشورهای اروپایی در ارتباط با تحولات منطقه رویکردی منافقانه و ریاکارانه است، اظهار داشت: غرب و آمریکا از دیرباز سیاست‌های دوگانه داشته‌اند و همواره سیاست‌های گفتاری آنان با چیزی که از آنان سر می‌زند در تضاد کامل است. آنان با سخنانشان افکار عمومی را آرام و سیاست‌های ضد بشری خود را عملی می‌کنند.

وی اضافه کرد: خانم مرکل هم نخستین کسی نیست که سیاستی متفاوت از آنچه می‌گوید اتخاذ می‌کند، همانند آنچه در مجلس عوام انگلیس رخ داد و زمانی که آنها نسبت به فروش بمب‌های تحریم شده از سوی نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل به دولت انگلیس اعتراض کردند نخست وزیر وقت این کشور (دیوید کامرون) صریحا اعلام کرد که ما می‌دانیم این بمب‌ها کجا استفاده می‌شود؛ اما منافع کشورمان ایجاب می‌کند این سلاح‌ها را بفروشیم! باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز در خصوص فروش سلاح مواضع مشابهی مانند اروپاییان اتخاذ کرد و مدعی شد که باید چرخ کارخانجات تولید سلاح ما بچرخد و کاری به این موضوع نداریم که عربستان با آنها چه کار می‌کند. چرا که مسئولیت آن متوجه کشور خریدار است.

افقهی با طرح این سوال که اگر غرب و آمریکا با حمله به غیرنظامیان مخالفند، چرا برای چنین فعالیت‌های غیرانسانی سلاح تامین می‌کنند؟ گفت: سیاست‌های اروپایی و آمریکایی مبتنی بر طمع‌ورزی است و نفاق‌افکنی و دوگانگی در آن موج می‌زند. خانم مرکل و دیگر کشورهای اروپایی به راحتی می‌توانند به عربستان فشار بیاورند و قطعا سعودی در برابر این فشارهای آنان نمی‌تواند مقاومت کند و مجبور به توقف جنگ در یمن می‌شود.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به این مطلب که دندان طمع اروپا و غرب متوجه  یمن است تصریح کرد: موقعیت سوق‌الجیشی یمن و مرز دریایی که این کشور با بیش از 2800 کیلومتر دارد، بهترین منطقه را برای سرمایه‌گذاری تجاری و ترانزیت کالا ایجاد می‌کند، همچنین چاه‌های نفت و گازی که در یمن وجود دارد، باعث شده بسیاری از کشورها برای آن دندان تیز کنند تا در نهایت قیام استقلال طلبانه مردم یمن را سرکوب کنند و فاتحانه وارد یمن شوند و به نوعی یمن را بین خود تقسیم کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد نیز سیاست مشابه اروپا و غرب در یمن در پیش گرفته خاطرنشان کرد: در زمان بان‌کی‌مون دبیر وقت سازمان ملل ماموریت گروه ویژه‌ای تحت عنوان حقیقت‌یاب مأموریت یافتند تا به موضوع استفاده از بمب‌های خوشه‌ای قتل و عام کودکان یمنی رسیدگی کنند و در نهایت نام عربستان در لیست کشورهای «کودک‌کش» قرار گرفت؛ اما بان‌کی‌مون با این توجیه که عربستان یکی از حامیان مالی سازمان ملل متحد است نام این کشور را از این لیست خارج کرد بدین ترتیب خون کودکان یمنی ضامن سازمان ملل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
اللهم العن علی القوم الفاسقین و الظالمین
آخرین اخبار