تبریز؛

ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد شوراها توسط یک دستگاه دولتی

نماینده‎ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر بر ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد شوراها توسط یک دستگاه دولتی تاکید کرد.

ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد شوراها توسط یک دستگاه دولتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعیدی نماینده‎ی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان این مطلب گفت: حساسیت دستگاه‌های دولتی در نظارت بر عملکرد شوراها باید بیش از پیش شود و نظارت صرف در زمان انتخابات، کافی نیست.  
 
وی افزود:نظام جمهوری اسلامی ایران از دو پایه‎ی مردم و اسلامی تشکیل یافته که پایه‎ی مردمی به جمهوریت و حضور و مشارکت مردم اشاره دارد.  
 
وی عنوان کرد: مردم به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام، حق دخالت در امور مربوط به سرنوشت خود را دارند و این نیز جز با انتخاب نمایندگان مختلف میسر نمی‌شود.  
 
سعیدی تصریح کرد: شوراها مسئول برنامه‌ریزی و اداره‌ی شهرها و روستاها هستند و نقش مهمی در توسعه‎ دارند و همچنین اعضای شورا نیز در تغییر سرنوشت روزانه‌ی مردم شهر و روستا نقش به سزایی دارند.  
 
وی با اشاره به مشکلات شورای چهارم گفت: زمانی که دولت اصلاحات، انتخابات شوراها را مطرح کرد، قانون‎گذاری در این خصوص کامل نبود و همین نیز باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شد.  
 
وی بیان کرد: افراد پاکدست و با تعهدات اخلاقی و دینی به معنای واقعی حق عضویت در شوراها را دارند و مردم باید در انتخاب اصلح نهایت دقت را به خرج دهند؛ چرا که بیشترین آسیب‎ در این میان متوجه خود مردم خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار