اهواز؛

تاکید استاندار خوزستان بر افزایش خدمات تامین اجتماعی

استاندار خوزستان افزایش خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان را با توجه به تعداد بیمه‌شدگان این سازمان الزامی دانست.

تاکید استاندار خوزستان بر افزایش خدمات تامین اجتماعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان امیرکبیر اهواز که امروز (11 اردیبهشت ماه ) برگزار شد، با اشاره به تاخیر در ساخت این بیمارستان گفت: ساخت این بیمارستان که در منطقه‌ای کارگرنشین از اهواز قرار دارد، حدود 10 سال طول کشید و انتظار است که چنین پروژه‌هایی با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسند.


وی با اشاره به اهمیت بخش سلامت در جامعه امروز تصریح کرد: یکی ازاولویت‌های سیاست دولت تدبیر و امید، سرمایه‌گذاری در بخش سلامت بوده است زیرا ارتقا استانداردهای سلامت، موجب ارتقا استاندادهای رفاه در جامعه خواهد شد و این روند جزو شاخصه‌های توسعه‌یافتگی یک جامعه محسوب می‌شود. به همین علت دولت یازدهم با اتخاذ سیاست‌های کاملا باز در این زمینه، اقدام به گسترش خدمات حوزه سلامت و کیفیت آن و همچنین گسترش کمی این خدمات در سطح جامعه کرد.

شریعتی بیان داشت: اگر چه این امر فشار مضاعفی بر دوش بدنه بیمه‌ای ایجاد می‌کند ولی اگر بنا باشد کشور ما به تدریج از کشوری در حال توسعه به سمت توسعه‌یافتگی حرکت کند، توجه به حوزه سلامت یکی از موارد اصلی شاخصه‌های چنین جامعه‌ای است، نه تولید محصولات مختلف به وسیله دولت زیرا ورود به همه امور سمی مهلک برای دولت است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که وظیفه دولت‌ها گسترش آموزش و امنیت و ارتقا سطح سلامت جامعه است. هرچه این گستره در این سه حوزه، گسترده‌تر باشد و هرچه این چتر دهک‌های بیشتری را در جامعه تحت پوشش قرار دهد، نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی جامعه است و هر چه این گستره، تنگ‌تر باشد نشان‌دهنده عقب‌ماندگی و بی‌عدالتی توزیع خدمات در آن جامعه است.

وی اظهار داشت: قطعا توسعه حوزه سلامت منجر به به بالا رفتن سطح خدماتی و عدالت بیشتر در جامعه خواهد شد و می‌تواند جامعه را به سمت اداره عادلانه‌تر پیش ببرد. از این بابت، وظیفه دولت‌ها است که این خدمات را ارایه دهند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز بیش از پیش در این زمینه همت گمارده و تلاش کرده است و در حوزه سلامت یا خدمات مستقیم ارایه داده یا خدمات خود را به صورت غیرمستقیم گسترش داده است. بدین ترتیب جای تشکر دارد که سازمان تامین اجتماعی سعی کرده در حوزه‌های مختلف درمانی و تشخیص به نحوی عمل کند که دغدغه بیمه‌شده تنها مسایل درمانی باشد. اگر چه انتظار است هزینه درمان در این بخش در استان خوزستان به متوسط هزینه کشوری رسانده و هزینه در استان معادل متوسط کشوری باشد.

وی افزود: با توجه به تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در خوزستان و وضعیت استان انتظار داریم که این خدمات در خوزستان بیش تر از این نیز باشد؛ یعنی باید متوسط هزینه درمان و سلامت برای بیمه‌شده خوزستانی نسبت به سایر بیمه‌شدگان کشور بیش تر باشد و این در حالی است که اکنون این هزینه‌ها در خوزستان کمتر است. انتظار است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی در خوزستان با برنامه‌ریزی صحیح این خدمات را بهتر و بیش تر ارایه کنند و گسترش دهند تا پزشکان و بیمارستان‌های بیش تری با طیب خاطر به عقد قرارداد با سازمان تامین اجتماعی اقدام کرده و خدمات گسترده‌تری را ارایه دهند.

شریعتی اذعان داشت: همچنین انتظار داریم که پروژه بعضی کلینیک‌های در دست اقدام از جمله شوشتر و دزفول و آبادان از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور، سریع‌تر راه‌اندازی شود. مرکز شوشتر نیز به گسترش نیاز دارد و لازم است بازطرحی شده و مطابق شان منطقه باشد که در این زمینه با دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی صحبت کرده‌ایم.

استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین با ایجاد یک کلینیک درمانی در حوزه شهرستان باوی از سوی سازمان تامین اجتماعی کشور موافقت شده است. با وجود این‌که این طرح در برنامه امسال این سازمان نبود ولی به علت تعداد زیاد بیمه‌شدگان در این شهرستان با 40 هزار بیمه‌شده و عدم ارایه مستقیم خدمات در این حوزه، با این ایجاد این کلینیک موافقت شد. در حال حاضر تامین اجتماعی هیچ کلینیکی در این منطقه ندارد و در دیدار با آقای نوربخش نسبت به ایجاد این کلینیک به ایشان اصرار کردیم و قول دادند که این طرح را در برنامه سال 96 بیاورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.