مشهد؛

آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به ۱۷ روستای تربت حیدریه

با حضور استاندار خراسان رضوی، عملیات اجرایی گاز رسانی به ۱۷ روستای بخش رخ تربت حیدریه آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به ۱۷ روستای تربت حیدریهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در این مراسم با اشاره به اقدامات شاخص دولت در حوزه‌های مختلف، اظهار داشت: فعالیت‌های انجام شده به مدد همراهی دولت و مردم حاصل شده است.

وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است باید تمامی جهت گیری‌ها در راستای حرکت موثر برای تحقق این شعار باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: براساس منویات رهبر معظم انقلاب، یکی از رویکردهای اساسی دولت تدبیر و امید تحقق عدالت توزیعی و اجتماعی در اقصی نقاط کشور است که طی این مدت اقدامات شاخصی در این حوزه صورت گرفت و شاهد ارتقاء شاخص‌ها در حوزه‌های مختلف بوده ایم.

رشیدیان، رسیدگی همه جانبه به روستا‌ها با رویکرد جلوگیری از حاشیه نشینی و افزایش ماندگاری در روستا‌ها را یکی از مواردی دانست که با جدیت طی چهار سال گذشته دنبال شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس شاهد اقدامات چشم گیری از جمله افزایش ۳۸ درصدی اجرای طرح‌های هادی روستایی، عبور از احداث هفت هزار کیلومتر راه روستایی، اتمام برق رسانی به روستاهای ۱۰ خانوار و ارتقاء ضریب گازرسانی به روستاهای استان از ۵۷ به ۷۵ درصد بوده ایم.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: علاوه بر تسهیلاتی که با هدف مقاوم سازی منازل روستایی پرداخت شده؛ دولت یازدهم با هدف ایجاد اشتغال در روستاها، اعتبارات مناسبی در نظر گرفته است.

رشیدیان گفت: نرخ سود این تسهیلات چهار درصد است که کارآفرینان و تولید کنندگان می‌توانند براساس مزیت‌های منطقه ای، در روستا‌ها مبتنی بر اسناد توسعه و آمایش سرمایه گذاری و از این امکان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

وی به موضوع اشتغال و ایجاد بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که با جدیت برای رفع این معضل دنبال می‌شود ایجاد فرصت‌های شغلی با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، مراکز دانش بنیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در آخر ماه جاری، انتخابات را نماد مردم سالاری دینی در کشور دانست و افزود برگزاری پرشور و گسترده انتخابات علاوه بر تقویت جایگاه کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی؛ قوام دهنده امور داخلی نیز خواهد بود.

رشیدیان بر لزوم رعایت حقوق مردم در انتخابات و اجرای مُر قانون در بخش‌های مختلف از سوی دست اندرکاران تأکید و خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات له یا علیه احدی از کاندیدا‌ها خلاف قانون است.

برای اجرای پروژه گازرسانی به ۱۷ روستای بخش جلگه رخ در مجموع ۲۲۹ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و بر اساس برنامه ریزی ها، مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه، کمتر از یک سال است.

با بهره برداری از این پروژه، دو هزار و ۳۳۲ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی در روستاهای بخش رخ تربت حیدریه بهره‌مند خواهند شد.

با اجرای این پروزه، ضریب بهره مندی روستاهای واجد شرایط در شهرستان تربت حیدریه به ۹۵ درصد ارتقا می‌یابد.


انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.