جهانگیری در برنامه تلویزیونی:

در وزارت صنایع مهمترین وظیفه ام شناسایی گلوگاه های فساد بود/ برجام به تمامی اهداف خود رسید

نامزد دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه 5 سال به طور مستمر رشد صنعت دو رقمی بود ادامه داد: در وزارت صنایع مهمترین وظیفه ام شناسایی گلوگاه های فساد بود چرا که این فسادها باید شناسایی و حذف می شدند.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی خود از شبکه اول سیما ضمن گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت:‌ پدر بنده نیز کارگر معدن بوده و آن‌هایی که با کار معدن‌کاری آشنا هستند می‌دانند که این شغل یکی از دشوارترین مشاغل در جهان است.

وی با بیان این‌که کار معدن انسان را با سختی‌های زندگی و دشواری‌ها بیشتر آشنا می‌کند، اظهار داشت: ‌معدن‌کاری این فرهنگ را در زندگی جا انداخته است که زندگی با دشواری‌هایی روبروست که باید برای حل مشکلات و عبور از سختی‌ها تلاش کرد و این طور نیست که بشود به سادگی از مشکلات عبور کرد.

جهانگیری در ادامه سخنانش به  دوران کودکی خود اشاره کرد و گفت: در دبیرستان در سیرجان با معلمی آشنا شدم که در زندگی من تأثیر تعیین کننده‌ای داشت؛ ایشان شهید نصیری لاری بود که در دور اول مجلس شورای اسلامی نماینده مردم سیرجان بودند و در انفجار هفتم تیر به شهادت رسیدند.

وی افزود: این معلم ما را به سمتی هدایت کرد که با امام، انقلاب راه مبارزه و اسلام رحمانی که اسلام محبت و دوست داشتن و صمیمیت بود آشنا کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در دوران دانشگاه نیز در کرمان در مبارزات دانشجویی با دانشجویانی همراه شدم که برخی از آن‌ها شهید شدند و دیگر کنار ما نیستند.

جهانگیری افزود: در آ‌ن ایام بنده نیز در مقابل مسجد ملک کرمان مورد هدف گلوله قرار گرفتتم زخمی شدم و مدتی نیز متواری بودم که به فضل الهی سلامتی بنده بازگشت و مجدداً توانستم در خدمت باشم تا بتوانم برای کشور کارهای مهمی انجام دهم.

وی یادآور شد: با پیروزی انقلاب به دلیل این‌که فکر می‌کردم درد فقر و محرومیت در روستاها بیشتر است به بم رفتم و قبل از این‌که امام(ره) جهاد سازندگی را تشکیل دهند با گروهی از دانشجویان سعی کردیم در حد توانمان به روستاییان کمک کنیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در سال ۵۹ اولین مسئولیت حکومتی را در جهاد سازندگی جیرفت گرفتم و پس از آن نیز مسئول جهاد استان کرمان شدم و در سال ۶۳ زمانی که جوان بیست و هفت هشت ،ساله‌ای بودم نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی شدم و افتخار این را پیدا کردم که در دور دوم و سوم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم جیرفت باشم ضمن این‌که در آن زمان به عضویت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درآمدم.

وی در ادامه به زمان جنگ در همان مقطع اشاره کرد و گفت: در آن زمان مشکلات کشور زیاد  و برنامه داشتن برای اداره کشور دشوار بود به طوری که ممکن بود کل درآمد کشور در یک سال ۷ میلیارد دلار باشد.

جهانگیری با بیان این‌که باید به مدیرانی که آن زمان کشور را مدیریت می‌‌کردند دست مریزاد گفت، اظهار داشت:‌ در مقطعی کل درآمد کشور هفت میلیارد بود که چهار میلیارد آن را جهت بنیه دفاعی کشور در نظر می‌گرفتیم و از سه میلیارد مابقی نیز دو میلیارد برای واردات کالاهای اساسی و توزیع آن به صورت کوپنی در نظر می‌گرفتیم و با یک میلیارد کشور را اداره می‌کردیم.

وی با بیان این‌که کشور و جنگ در آن زمان اداره و تصمیمات مهمی نیز برای تسعه کشور گرفته شد، گفت: پس از طی روزهای سخت و دشوار جنگ، دوران سازندگی فرا رسید و مهم‌ترین مسئله این بود که برای سازندگی ویرانی‌ها، باید چطور منابع را تأمین کرد که در همین زمان برنامه اول سازندگی کشور نوشته شد و به سران سه قوه مسئولیتی داده شد تا اصولی را برای برنامه توسعه کشور تدوین کنند، بنده نیز که در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودم محور تنظیم برنامه توسعه اول کشور شدم ، اصولی برای برنامه توسعه کشور تدوین کردیم و کمیسیون برنامه و بودجه برای اولین بار بحث کرد که باید برای سازندگی زیربناهای کشور از سرمایه خارجی استفاده کنیم که این موضوع در مجلس برای خیلی‌ها باور کردنی نبود و گمان می‌کردند که استفاده از سرمایه خارجی خروج و عبور از انقلاب است اما کمیسیون برنامه و بودجه روی مجلس ایستادگی کرد و برای اولین بار بود که اجازه داده شد در قانون بودجه از فاینانس خارجی برای استقرار صنایع در کشور استفاده شود و به فضل الهی صنایع مختلفی نیز در کشور شکل گرفت.

جهانگیری در ادامه با اشاره به زمان استانداری خود در اصفهان گفت: در دوران سازندگی بعد از مجلس سوم،‌ استاندار اصفهان بودم و یاد گرفتم که چگونه می‌توان با گروه‌های سیاسی مختلف کار کرد و کار کشور را پیش برد.

وی خاطرنشان کرد: یک سبک مدیریتی که در اصفهان یاد گرفتم این بود که می‌توان با گفتگو و تفاهم مشکلات کشور را حل کرد و در آن دوران بود که فهمیدم ما خودمان مسائل ساده را به بحران تبدیل می‌کنیم و گرنه می‌شود با تفاهم همه مشکلات را حل کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: یک نمونه از این تجربه به زمانی برمی‌گردد که از ورود آیت الله منتظری به نجف آباد خبردار شدیم که با توجه به اتفاقاتی که از سال ۶۸ تا ۷۴ در قم، نجف آباد و اصفهان برای ایشان افتاده بود فکر می‌کردیم  حضور ایشان در اصفهان می‌تواند مشکل ساز باشد و در این رابطه به عنوان رئیس شورای تأمین استان جلساتی را برگزار کردیم تا درباره این موضوع تصمیم بگیریم، برخی از دوستان نظرشان این بود که مانع ورود وی به نجف آباد شویم و برخی نیز پیشنهاد دادند که با وی مذاکره کنیم و نهایتاً ما از حضور ایشان در نجف آباد استقبال کردیم و در روز آخری که وی در استان اصفهان اقامت داشتد اعلام کردند که قصد سخنرانی دارند که بنده نیز به فرماندار استان دستور دادم مقدمات سخنرانی وی فراهم شود که اتفاقاً آن سخنرانی کمترین حاشیه را هم برای جمهوری اسلامی نداشت.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه در دوران اصلاحات گام های بزرگی برداشته شد به طوری که برنامه سوم بهترین و موفق ترین برنامه بود افزود: کشور وارد دوره جدیدی از نظر توسعه شد به طوری که برنامه توسعه سوم کشور از نظر تدوین و عملکرد بهترین برنامه در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بود.
 
وی با اشاره به اینکه نویسنده این برنامه در دوران سید محمد خاتمی بود افزود: در دوران ناطق نوری این برنامه به تصویب رسید.
 
**برنامه سوم توسعه بهترین و موفق ترین برنامه بود
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما می خواهیم ایران پیشرفت کند اظهار داشت: در دولت گروه اصلاح طلب برنامه می نویسد و گروه اصولگرا آن را تصویب می کند خاطر نشان کرد: صحنه سیاسی کشور امیدوار کننده بود  هم چنین فضای فرهنگی به گونه ای بود که هنرمندان احساس امنیت داشتند و مردم و جوانان احساس شخصیت می کردند.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری وقتی شاخص عملکرد برنامه سوم را مشاهده کردند در آن دوران 5 سال وزیر صنعت بودم ادامه داد: قطعا شکوفاترین بخش صنعت کشور در آن دوران بود.
 
وی در ادامه با اشاره به وجود مشاوران بخش خصوصی در وزارت صنعت گفت: هیچ موضوعی از وزارت صنعت به مجلس پیشنهاد نمی شد مگر اینکه مشاوران آن را ملاحظه می کردند و هم چنین مورد تایید قرار می دادند.
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه راهبرد توسعه صنعتی را نوشتیم، افزود: حساب ذخیره ارزی ایجاد کردیم که بخشی از درآمد نفت را برای روزهای سخت نگه داریم و هم چنین ارز تک نرخی از بین رفت.
 
**در وزارت صنایع مهمترین وظیفه ام شناسایی گلوگاه های فساد بود
 
جهانگیری با اشاره به اینکه 5 سال به طور مستمر رشد صنعت دو رقمی بود ادامه داد: در وزارت صنایع مهمترین وظیفه ام شناسایی گلوگاه های فساد بود چرا که این فسادها باید شناسایی و حذف می شدند.
 
وی افزود: مدیر هر چند که حزب اللهی و متدین بود وقتی در یک میز قرار می گرفت ممکن بود هزاران اتفاق بیفتد لذا وارداتی که انجام می شد معمولا با واسطه بود.
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه باید گلوگاه های فساد را شناسایی و حذف می کردیم افزود: واردات از مهر عدم ساخت نجات پیدا کرد و صرفا باید از ناحیه تعرفه صورت بگیرد به طوری که برای تدوین تعرفه ها سهم ذی نفعان نیز دخیل بود.
 
**در آن دوران میلیاردها دلار به درآمد نفت کشور اضافه شد
 
جهانگیری با اشاره به اینکه در آن دوران میلیاردها دلار به درآمد کشور اضافه شد خاطر نشان کرد: در آن زمان برنامه بلند مدت برای ایران در نظر گرفته شد تا به ایرانی پیشرفته دست یابیم.
 
وی با اشاره به اینکه در آن زمان وقتی شاخص ها مثبت شد افق بلند مدت تری برای کشور تدوین شد به طوری که مقام معظم رهبری چشم انداز 20 ساله ای را مشخص کردند و ایران باید در ظرف 20 سال از نظر اقتصادی و علمی قدرت اول منطقه باشد.
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بعد از این دوران بنده در هیچ مسئولیت دولتی نبوده و کنار بودم اظهار داشت: توسعه در جهان سوم حرکت پاندولی پیدا کرد و متاسفانه در دوره جدید این امر اتفاق افتاد و در هر نقطه ای به جای این که بالا برویم برمی گشت مثلا امیرکبیر وقتی می خواست توسعه را آغاز کند کشته شد.
 
** معلوم نشد 700 میلیارد درآمد کجا رفت
 
جهانگیری با بیان اینکه مسیر توسعه کشور منحرف شد و سرمایه های انسانی و مادی کشور نیز نابود شدند خاطر نشان کرد: معلوم نشد 700 میلیارد درآمد کجا رفت.
 
** در آن دوران آوار بر سر اقتصاد کشور خراب شد
 
وی تصریح کرد: انسان از این غصه بمیرد بهتر است، مگر مردم چه کرده بودند که در این دولت این طور برخورد شد به طوری که در آن دوران آوار بر سر اقتصاد کشور خراب شد.
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه معلوم نیست که چگونه هزینه شد و این جای تاسف است افزود: بر سر این کشور چه شد که این کارها صورت گرفت چرا با ایران این گونه برخورد شد؟  
 
جهانگیری با اشاره به میدان گازی مشترک با قطر گفت: ایران کشوری متمدن و با سابقه است این در حالی است که کشور قطر چند صد هزار نفر جمعیت دارد ما در سال 1384 از این میدان مساوی برداشت می کردیم اما این در حالی است که در سال 92 متاسفانه آنها دو برابر ما برداشت می کردند و حق ملت ایران را غارت می کردند.
 
**چه کسی فکر می کرد فرزندان امام و انقلاب رودروی هم قرار بگیرد

وی با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی هم اتفاقات عجیبی افتاد چه کسی فکر می کرد فرزندان انقلاب و امام رودروی هم قرار بگیرد افزود: ارز و سکه لحظه ای بالا می رفت ظرف 22 ماه 22 میلیارد دلار در بازار دبی و استامبول ارز فروخته می شد تا قیمت آن در تهران پایین بیاید 30 درصد آن را صرافی ها می فروختند که البته از سرنوشت آنها خبری ندارم.

این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که ارز باید برای کشور ما به ازا داشته باشد خاطر نشان کرد: آواری بر سر اقتصاد کشور خالی شد.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه مردم ایران مواظب باشند که تاریخ نباید این گونه تکرار شود گفت: سال 92 مردم ایران درگیر تلاطم دیگری را دیدند و ارز و سکه لحظه ای بالا می رفت به طوری که دلار 800 تومنی حدود 4 هزار تومان شد.
 
وی با اشاره به اینکه کل شاغلین کشور در سال 84، 22 میلیون و 600 هزار نفر بود افزود: در سال 91 یعنی بعد از گذشت 7 سال خالص ایجاد اشتغال صفر بود یعنی طبق آمار مرکز آمار 22 میلیون و 600 هزار نفر شاغل داشتیم لذا وقتی می خواستیم کار را شروع کنیم ابتدا باید آواربرداری می کردیم.
 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: پلاسکو آتش گرفت  و سوخت من شاید اولین نفری بودم که به آقای شهردار زنگ زدم و ایشان خارج از تهران بودند.
 
**ماشین اقتصاد کشور داغون شده بود و باید در مسیر توسعه قرار می گرفت
 
جهانگیری با اشاره به اینکه پلاسکو در عرض دو ساعت آتش گرفت و در عرض چند ثانیه ریخت ادامه داد: طی چند روز آواربرداری صورت گرفت و اکنون در عرض چند سال باید ساخته شود لذا یک اقتصادی فرو ریخت و ماشین اقتصاد کشور از دره بیرون آمده است و این ماشین داغون شده و چرخ نداشته و باید اصلاح شود.
 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رونق و رشد اقتصادی در کشورمان افزایش داشته است خاطر نشان کرد: برخی تصور می کردند نمی توانیم در موضوع برجام با کشورهای مقابل توافق کنیم خوشبختانه با تصمیم گیری رئیس جمهور و هدایت های مقام معظم رهبری برجام به تمامی اهداف خود رسید و اکنون ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است.

جهانگیری ادامه داد: تا کی باید هزینه بی تجربگی برخی را شاهد باشیم در حال حاضر تمامی کشورها تمایل به برقراری ارتباط با ایران دارند. در گذشته یکی از ژست های امریکا آن بود که هواپیما در اختیار ایران قرار ندهد اما اکنون این کشور پیگیر برقراری ارتباط و همکاری با ایران است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران صاحب بزرگترین تمدن جهان است یادآور شد: ایران در منطقه تاثیرگذار است لذا باید کاری کرد که ایرانی به ایرانی بودن خود افتخار کند خوشبختانه سرمایه گذاری خارجی در کشورمان آغاز شده و در این میان صادرات غیرنفتی از صادرات نفتی پیشه گرفته و هم چنین تمامی امور برای ایجاد توسعه در کشورمان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: باید قدر مدیران توانمند در کشورمان را بدانیم و نباید اجازه دهیم با دروغ و تهمت آنها را از صحنه بیرون کنند. چه طور قرار شد نزدیک به ایام انتخابات منازل وزرا، نشان داده شود البته بنده مخالفتی با این موضوع ندارم و موافق اعمال شفافیت هستم اما باید این شفافیت برای همگان صورت بگیرد و منازل همه مسئولان نشان داده شود.

جهانگیری افزود: مهمترین سرمایه کشور امید است لذا باید رشد اقتصادی را تداوم داد و برنامه دقیقی برای اشتغال جوانان طراحی کرد همان طور که می دانید طی دو سال گذشته حدود 650 هزار شغل در این دولت ایجاد شد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: تمامی اقوام در سطح کشورمان باید احساس هم بستگی و انسجام کنند چرا که ایران متعلق به همه ایرانیان است و نباید به دلیل تفاوت گرایش خود را از دیگران محروم و جدا کنند.

وی ادامه داد: زنان مظلوم ترین قشر جامعه هستند، حرمت و حقوق آنها رعایت نمی شود اما باید شرایطی فراهم شود که از حضور آنها برای مدیریت کشور استفاده کنیم زنان انسان های توانمندی هستند و خوشبختانه در دولت یازدهم فرماندار و سفیر زن مشغول به فعالیت است.

جهانگیری با تاکید براینکه باید جوانان را به رسمیت شناخت اظهار داشت: باید آینده خوبی برای جوانان فراهم کرد تا برای انجام امور سخت و دشوار انسان های بزرگی باشند و بتوانند به درستی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. انسان های بزرگ در گذشته تصمیم می گرفتند جنگ در کشور را خاتمه دهند البته عده ای موضوع آتش بس در کشورمان را نقد کردند اما چه کسی معتقد است که می توانستیم به دوران جنگ بازگردیم هم چنین زمانی که برجام به امضا رسید چه کسی اعلام کرد می توانیم به زمان تحریم ها بازگردیم به هر حال باید به آینده دیدگاهی مثبت داشته باشیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره توسعه فناوری و ساخت و تولید داخل تصریح کرد: فناوری مهمترین شاخص رشد کشور است لذا باید به نهضت توسعه فناوری توجهی جدی کرد. هم چنین یکی از پایگاه های توسعه در کشورمان دانشگاه ها شناخته می شوند لذا باید حرمت، امنیت و استقلال دانشگاه را به طور جدی رعایت کرد.

وی ادامه داد: توسعه صادرات برای حمایت باید هدف قرار گیرد و این مسئله نیازمند سیاست گذاری دیپلماسی فعال اقتصادی با دنیا است هم چنین از طریق دیپلماسی فعال می توان در باراز دنیا حضور پیدا و می توان 50 میلیارد دلار صادرات برای کشور ایجاد کرد.

جهانگیری تصریح کرد: باید صنعت گردشگری در ایران را توسعه بدهیم چرا که ایران از هر نظر دارای شایستگی می باشد بنابراین باید از طریق جذب گردشگر فرهنگی و سرمایه آنها به اقتصاد و اشتغالزایی کمک بسزایی کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: it و ICT در توسعه کشور معجزه می کند جوانان فعال در این حوزه در خارج از کشور فعالیت اقتصادی دارند و شرکت های کوچک آنها چند صد میلیون دلار ارزش و سرمایه دارند بنابراین باید اجازه داد شرکت های آنها در کشورمان فعال شود و نباید به بهانه های واهی برای نخبگان محدودیت ایجاد کرد و مانع کار آنها شد بلکه باید شرایطی فراهم کرد تا آنها در کشور خود فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه دستگاه های امنیتی دارای اقتدار قابل توجهی هستند به طوری که دشمنان نمی توانند کوچکترین حرکتی علیه کشورمان انجام دهند.

جهانگیری اضافه کرد: وسایل حمل و نقل فرسوده باید از ناوگان عمومی خارج شود چرا که مردم خانواده ما هستند و باید از وسایل نقلیه ایمن استفاده کنند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: فعالیت کشاورزان بسیار حائز اهمیت است چرا که آنها در دوره اصلاحات نشان دادند که می توانند کشور را به مرحله خودکفایی برسانند از سوی دیگر حوزه آب، محیط زیست و توسعه سواحل مکران از جمله طرح هایی است که باید به آنها توجه جدی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ککککک
۱۴:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای جهانگیری خانه شما چند متره ؟
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۳:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای جهانگیری پلاسکو تقصیر شهرداری بود
معدن گلستان تقصیر بسیج بود
سیل آذربایجان تقصیر هواشناسی بود
قطار تبریز مشهد تقصیر مسئول کنترل خط بود البته یه خورده هم برنامه کنترل مشکل داشت
البته همه اینها تقصیر دولت نهم و دهم بوده
آقا جون تو و روحانی خوبید.....!!!!
Iran (Islamic Republic of)
جوان وطن
۱۷:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
کاش اون زمان به فیض شهادت نائل میشدی........!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
این که گفتی یعنی چه؟؟!! بیچاره
Germany
چاوشی
۱۲:۴۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خود اگر طبیب بودی درد خود دوا نمودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگر امیر کبیر چند سال خدمت کرد که آثار خدماتش هنوز باقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
مردم اینقدر بی سواد فرض نکنید کم بی کفایتی گردن دولت قبل بندازید اونی که در دست داشتی برای مناظره از دولت قبل بود
Iran (Islamic Republic of)
مالک
۱۲:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
اقای جهانگیری تو در این چهار سال پیگیر 700میلیارد دلار نبودی از این به بعد می خوای چکار کنی بنظر من این یکی از کم کاریهای بزرگ دولت تدبیر وامید بود و اگر رسانه ها نبود ند این نجومی بگیر ها هم مشخص نمی شدند ایا تو متونی این 700 میلیارد بر گردونی یا یک شعار انتخاباتی است؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نی نشان
۱۱:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
کشور را با نفت زیر 40دلار اداره کردن بزرگترین هنر دولت روحانی است آواربرداری کردن که جای تحسین دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
با معذرت خواهی هم دیگر امیدی و اعتمادی به این دولت و ضربه گیرش نیست. چرا که این عمر گرانبهای مردم و زمان تلف شده دیگر از دست رفته و باز نمی گردد. باید به فکر کار و عمل بود. باید به رییسی و قالیباف اندیشه کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تو چرا همش داری برای روحانی تبلیغ می کنی
Germany
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خیلی اقایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما اگه مرد عمل بودی تو همین دوران آقای روحانی ثابت می کردی ، شماها فقط بلدین شعار بدین . شعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار بدون عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خخخخ خندیدم اگه می خواستید آقای حهانگیری برای حوانان کاری بکنید همین 4 سال قبل می کردید

درود برقالیباف
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
طرفداران دولت نهم و دهم باید خجالت بکشن و از شرم سرشون پایین باشه ولی انقدر پوست کلفت هستند که زبونشون هم درازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیدار شو فقط همین رو میتونم بهت بگم برادر علی .یا حق
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
بیداره//خودش را به خواب زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
امثال دوره ی احمدی نژادا و احمدی نژادیسم تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا جلوی قراردادهای نفتی ، صنعتی و بانکی محرمانه را نگرفتید؟ چرا جلوی پرداخت حقوق های نجومی و وام های چند هزار میلیاردی را نگفتید؟ محرمانه بودن هر چیز یعنی فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
پس چرا جلوی فساد مالی برادر خود در بانک گردشگری و برادر روحانی فریدون را نگرفتید؟
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۰۹:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر جناب آقای جهانگیری.رئیس جمهور سال 1400.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
ای جوووووووووووووون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما بفرماید با درآمد 4 ساله کشور چیکار کردین؟ اگه اینای ک میگین درسته چرا ب درخواست مناظره احمدی نژاد جواب ندادین؟ مگه نمیگین کشور ته دره بوده مردم نباید دوباره اشتباه کنن خب چرا نیومدین با مناظره همه چی رو ب مردم اثبات کنید ک دیگه اشتباه نکنن!! اون دولت یارانه مسکن مهر و انرژی هسته ای بهمون داد شما چیکار کردین؟ مسکن مهر گفتین مزخرفه یارانه خیلی هارو قطع کردین با باقیشم مخالفت کردین هسته ای کشورم با چندتا هواپیما ازتون گرفتن شما هم جشن ملی گرفتین!!!؟
Germany
صابرا
۰۹:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
دلتان به سرمایه گذاران خارجی خوش نباشد .خارجیها قدم از قدم برنمیدارن مگر اینکه اول به فکر منافع خودشان هستند
تجربه این را نشان داده یک اشتباه را چند بار باید تکرار کنید
Germany
حسینه
۰۹:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
شما جلو قاچاقچیان گمرکی را که کمر کارگران را شکستند بگیرید بقبه پیشکش
Saudi Arabia
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای محترم شما که این کار را بلد بودید چرا درمورد صندوق ذخیره فرهنگیان اعمال نکردید
Italy
ن
۰۸:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سال 82 چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
این 4سال رو بگو چکار کردی تو که الان سر کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خنده داره میگه 700 میلیارد کجا رفت؟!!!خب معلومه دیگه رفته به جیب مدیران با حقوقهای نجومی و اختلاس کنندگان دولت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۶:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
فقط بلدن شعار بدن و حرف بزنن. دریغ از یکم اقدام و عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
زنده باد جهانگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا نتيجه برجام همين هايي بود كه گفتيد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
آقای جهانگیری شما باید پاسخ گوی دولت خودتون باشید نه فقط بچسبید به کم و کاست دولت قبل،شما برای مردم چه کردین ! خنده دار اینه حالا که وقت پاسخگو بودنه ،خودتون در جایگاه مدعی العموم ظاهر میشید و تو دلتون به سادگی ما میخندین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگه شما بادقت گوش میکردین میدیدین که ایشون گفتند ما آوار برداری ۸ سال قبل رو انجام دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
زنده باد جهانگیری
Iran (Islamic Republic of)
حسان
۲۳:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود بر شرفت
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
لطف بفرمایین بگین چرا مردم رو نفهم فزض کردین؟