آمریکا 2 پلیس سفیدپوست این کشور را از اتهام قتل یک سیاهپوست تبرئه کرد

با وجود اینکه دو افسر پلیس آمریکا یک مرد سیاهپوست را به ضرب گلوله به قتل رسانده اند، وزارت دادگستری آنها را تبرئه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، وزارت دادگستری آمریکا دو افسر سفیدپوستی که تابستان گذشته در ایالت لوئیزیانا یک جوان سیاهپوست را به ضرب گلوله کشتند، از اتهام قتل تبرئه کرد.

در آن زمان ویدئویی منتشر شد که نشان می داد این افسران پلیس به سمت "آلتون استرلینگ" شلیک می کنند. این اقدام آنها، اعتراضات گسترده ای را در ایالت لوئیزیانا به دنبال داشت. 

تصمیم جدید دولت فدرال برای تبرئه این 2 افسر پلیس با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و آغاز فعالیت "جف سشنز" در وزارت دادگستری رخ داده است. 

این خبر روز گذشته (سه شنبه) در رسانه های آمریکا منتشر شد و پس از آن مردم در بیرون فروشگاه محل حادثه اجتماع کردند. 

آلتون استرلینگ که در آن زمان 37 سال داشت به طول معمول در بیرون این فروشگاه سی دی می فروخت. پلیس پس از دریافت گزارشهایی در خصوص حضور یک مرد مسلح در بیرون فروشگاه به محل حادثه رفت. تصاویر ویدئویی آن زمان نشان میدهد افسران پلیس این مرد سیاهپوست را مجبور کرده اند روی زمین دراز بکشد. پس از آن صدایی شنیده می شود که می گوید: او سلحه دارد. و سپس صدای تیراندازی می آید. آلتون استرلینگ در همان لحظه به ضرب گلوله پلیس جان خود را از دست می دهد.

اعتراضات گسترده به این اقدام خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه یک شهروند سیاهپوست در آن زمان به بازداشت  حدود 200 نفر منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار