شنود مکالمات تلفنی آمریکایی‌ها به رغم منع قانونی

یک گزارش سالانه فاش کرد آژانس امنیت ملی آمریکا همچنان به شنود مکالمات تلفنی مردم این کشور مشغول است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دن کوتز"، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در گزارشی سالانه اعلام کرد آژانس امنیت ملی این کشور در سال گذشته میلادی بیش از 151 میلیون سند اطلاعاتی مربوط به تماس‌های تلفنی مردم آمریکایی‌ جمع‌آوری کرده است.

" کوتز" در این گزارش و برای نخستین بار قانون "آزادی آمریکا" را مورد ارزیابی و سنجش قرار داده است که در سال 2015 تصویب شده بود. به موجب این قانون، آژانس امنیت ملی آمریکا برای جمع آوری اطلاعات تماس‌های تلفنی و دفترچه تلفن‌های افراد مظنون به ارتباط با تروریسم، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

در این گزارش سالانه آمده است آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2016 فقط مجوز قانونی (صادر شده از سوی دادگاه نظارت اطلاعات خارجی) برای جاسوسی از 42 مظنون به تروریسم داشته؛ اما در همین سال 151 میلیون سند اطلاعاتی را از مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی جمع آوری کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از اشخاص غیرآمریکایی خارج از این کشور نیاز به دریافت مجوز از کنگره دارند که حتی آژانس این کار را  نیز انجام نداد.

این آژانس از 11 سپتامبر 2001 اقدام به جمع آوری حجم گسترده‌ای از اطلاعات مربوط به تماس‌های تلفنی و دفترچهِ تلفن‌های همراه مردم کرده است.

بند ۷۰۲ قانون نظارت اطلاعات خارجی آمریکا به آژانس امنیت ملی این کشور اجازه می‌دهد از تماس‌های تلفنی و اینترنتی آمریکایی‌ها، بدون مجوز از سوی دادگاه نظارت اطلاعات خارجی جاسوسی کند. با استناد به همین بند می‌توان از الزامات قانونی فرار و به بهانه اهداف داخلی، از اطلاعات خارجی نیز‌ استفاده کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار