مهاباد؛

نفی تندروی وتاکید بر وحدت پیام همایش ملی تقریب مذاهب و وحدت اسلامی

علمای اسلامی در همایش تقریب مذاهب و وحدت اسلامی بر دفع تندروی ها وتقویت وحدت اسلامی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،این همایش با حضور مهمانی از کشورهای نیجریه، مراکش، غنا و گینه کوناکری و علمای اهل تسنن وتشیع سراسر کشور در دانشگاه پیام نور مهاباد برگزار شد.

به گفته مسئول برگزاری همایش،80 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که 60 مقاله به تایید هیئت داوران رسید.

دکتر خلیلی با بیان اینکه از این تعداد 35 مقاله به صورت شفاهی و 25 مقاله در قالب پوستر ارائه شدافزود: مقالات برتر همایش در مجلات پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام چاپ وبرای آنها گواهی پذیرش صادر می‌ شود.

یکی از سخنرانان این مراسم رئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی کشور بود. وی یکی از چالش های جهان اسلام را تفسیر نابخردانه از دین عنوان کرد وگفت: تفسیر از اسلام اگر توأم با عقلانیت و استدلال نباشد می‌تواند جامعه اسلامی را متلاطم و چهره ای خشن از اسلام بین مردم جهان ترسیم کند.

محمدحسین مختاری با بیان اینکه گروهک های تندرو و تروریستی حاصل فهم نادرست از قرآن و اسلام است افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند تفکر تکفیری مولود استکبار جهانی و هدف آنها تفرقه پراکنی و ممانعت از وحدت امت اسلامی است.

استاد شیخ محمد باقی باه از کشور گینه هم گفت: دلیل حضور ما در این همایش اهمیت وحدت میان مسلمین است مقوله ای که با تاکید بسیارپیامبر(ص) وبزرگان صدر اسلام همراه بوده است.

در ادامه حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسئله حائز اهمیت تکفیر مسلمین توسط یکدیگر است از این رو کسانی که باعث ایجاد تفرقه در میان مسلمانان می‌شود به عذاب الهی گرفتار خواهند شد.

در پایان مراسم به نویسندگان مقالات برتر و مسئولین برگزاری همایش تقدیرنامه اهدا شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.