سارایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اعلام وضعیت اضطراری در ایلام/ میزان گرد و غبار به 3 برابر حد مجاز رسید

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان ایلام گفت: منشأ 95 درصد گرد و غبار استان ایلام خارج از کشور است و در حال حاضر میزان آن به 3 برابر حد مجاز رسیده است.

علی طاهر سارایی معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان ایلام در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وضعیت اضطراری امروز (چهارشنبه) در استان ایلام  اظهار داشت: از ساعت 7 صبح وضعیت گردو غبار در شهر ایلام تقریبا به 3 برابر حد مجاز رسیده است.

سارایی با اشاره به اینکه منشأ گرد و غبار  ایلام کشور عراق است، گفت: در راستای جلوگیری از گرد و غبار و کاهش آن رایزنی هایی را طی سال گذشته با دولت عراق انجام دادیم اما به دلیل اینکه کانون گرد و غبار در مناطقی واقع شده که تروریست ها آن جا را اشغال کرده اند، دولت عراق فعلا نمی تواند کاری انجام دهد.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان ایلام در ادامه افزود: طرح ملی جامع مبارزه با پدیده گرد و غبار در داخل استان و شهر ایلام در حال انجام است و  طرح استان ایلام هم به تصویب مرکز ملی مبارزه با گردوغبار محیط زیست رسیده که اگر بودجه آن تامین شود، کار مالچ پاشی و کاشت درخت را آغاز می کنیم.

سارایی در ادامه تصریح کرد: در استان ایلام حدود 4 تا 5 هکتار بیابان زدایی و درختکاری شده است و با هماهنگی استانداری و وزارت امور خارجه تعداد زیادی نهال به کشور عراق ارسال شده است اما این اقدامات مقطعی است که برای ریشه کن کردن آن باید منشا اصلی 95 درصد گرد و غبار که خارج از کشور است را از بین ببریم اما به علت مشکلات امنیتی کشور عراق و اینکه گرد و غبار در اولویت رسیدگی این کشور نیست ما مجبور به قبول این وضعیت هستیم.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان ایلام در ادامه بیان کرد:استان ایلام از ابتدای سال 96 تاکنون 5 روز آلوده داشته که میزان آن نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته به جز امروز که وضعیت اضطراری اعلام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ایلام در 5 روز آلوده در وضعیت هشدار بود و در حال حاضر به وضعیت اضطرار رسیده است اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کمیته اضطرار آلودگی هوا باید تشکیل جلسه دهد و اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار