مشهد؛

افزایش 450 هکتاری کمربند سبز شهر مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از افزایش 450 هکتاری کمربند سبز شهر مشهد در ارتفاعات آبشار و بولوار نماز خبر داد.

افزایش 450 هکتاری کمربند سبز شهر مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،خلیل‌الله کاظمی گفت: با مساعدت‌های آستان قدس رضوی اراضی مربوط به ارتفاعات آبشار در انتهای میدان جهاد به مساحت 200 هکتار تحویل گرفته شده که بلافاصله عملیات چاله‌زنی، حفر لوله‌ها و کاشت گیاهان آغاز شده است.
وی افزود: این اراضی اشراف کاملی بر شهر مشهد دارد که به دلیل قرار گرفتن در مسیر وزش باد می‌تواند در تلطیف هوا و رفع آلودگی شهر نقش داشته باشد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین کمربند سبز در حدفاصل بولوار فکوری- بولوار نماز و از بولوار نماز تا کمربند جنوبی در مساحتی بالغ بر 250 هکتار احداث خواهد شد.
کاظمی افزود: برای این پروژه موافقت‌های اولیه اخذ شده و در اوایل هفته آینده سازمان زمین مسکن و اداره راه و شهرسازی این اراضی را تحویل می‌دهند.
وی گفت: برای احداث این بخش از کمربند سبز مشهد 9 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات دولتی تخصیص پیدا کرده است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد افزود: همچنین فاز اول پارک چهل بازه امروز در مساحت 10 هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار