با بررسی هیئت عالی نظارت بر انتخابات؛

کاهش آمار رد صلاحیت های شوراها در استان مرکزی

در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی، آمار رد صلاحیت‌شدگان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛حجت‌الاسلام  سلیمی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی گفت: در جریان بررسی صلاحیت داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی، آمار رد صلاحیت‌شدگان کاهش یافت.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه براساس مستندات قانونی تعداد رد صلاحیت‌شدگان از ۲۱۰ نفر در هیئت اجرایی شهرستان‌ها به ۳۰۰ نفر در هیئت‌های نظارت شهرستانی افزایش یافته بود افزود: پس از وصول اعتراضات از سوی داوطلبان به هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی کار بررسی صلاحیت‌ها در چارچوب قانون و مستندات مراجع چهارگانه بررسی و تعدادی از این داوطلبان تائید صلاحیت شده و به گردونه رقابت انتخاباتی برگشتند. 

وی اضافه کرد: براساس برنامه زمان‌بندی انتخابات کار بررسی صلاحیت‌ها در مهلت قانونی همچنان ادامه خواهد داشت و طی روزهای آینده اسامی افرادی که در جریان رسیدگی به اعتراض آنها کار بررسی صلاحیت‌شان در هیئت نظارت استانی صورت گرفته است از طریق ارسال به فرمانداری‌ها، اعلام خواهد شد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی ادامه داد: رد صلاحیت‌شدگانی که به دلیل مستندات قانونی صلاحیت آنان مورد تائید قرار نگرفته است  به محض ارائه مستندات قانونی که قانع‌کننده و مورد تایید مراجع چهارگانه باشد، هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی قطعا موضوع را مورد توجه قرار داده و اجازه نخواهد داد حقی از کسی ضایع شود .

حجت الاسلام سلیمی گفت: صلاحیت افرادی که در هیئت‌های نظارت شهرستانی تائید شده است، قطعی است و در صورتی صلاحیت آنها در هیئت‌های نظارت استانی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت که تخلف انتخاباتی یا تبلیغ زودهنگام در موعد غیررسمی نداشته باشند.

انتهای پیام /ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.