عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

درخواست تمدید مهلت یک تا سه ماهه روند تحقیق و تفحص/ضرورت اصلاح نظارتها بر فعالیت صندوق ذخیره

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس با اشاره به درخواست تمدید مهلت تحقیق و تفحص گفت: باید اصلاحاتی در روند نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد شود.

درخواست تمدید مهلت یک تا سه ماهه روند تحقیق و تفحص/ضرورت اصلاح نظارتها بر فعالیت صندوق ذخیرهاسدالله عباسی سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه در مورد این صندوق به مستنداتی رسیدیم اما نیاز به بررسی های بیشتر است عنوان کرد:با توجه به تغییرات مدیریتی که انجام شده در روند تحقیق و تفحص اختلال ایجاد کرد و باعث کندی آن شد بنابراین هفته آینده درخواست تمدید مهلت تحقیق و تفحص در صندوق از هیات رئیسه مجلس خواستار هستیم. 
 
وی تصریح کرد: خواستار تمدید مهلت تحقیق و تفحص بین یک تا سه ماه هستیم که این مسئله بستگی به وضعیت بانک سرمایه دارد چرا که به تازگی روند تحقیق و تفحص در این بانک را آغاز کردیم و با توجه به زمان بر بودن این مسئله، زمان تحقیق و تفحص افزایش پیدا می کند. 
 
سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس بیان کرد: از ۸.۵ میلیارد سرمایه ای که فرهنگیان در صندوق ذخیره داشتند تاکنون اختلاف مالی هزار میلیاردی کشف شده که به نوعی رانت بوده و با تداوم فعالیتها میزان دقیق تخلفات مالی مشخص می شود.
 
وی افزود: در این تخلفات شرکتهای سوری تشکیل شده یا ارزش وثیقه کمتر از وامهای اخذ شده، بوده است که مصادیقی از این تخلفات کشف کردیم که بعد از اعلام در هیات رئیسه مجلس به بیان آن می پردازیم.
 
عباسی با بیان اینکه این رانتها بیشتر در سالهای 93 تا 95 بوده است، اظهار کرد: بنابراین مسئله باید هیات امنا و مدیر عامل وقت پاسخگوی این فعالیتها باشند.
 
سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان مجلس تصریح کرد: از حق فرهنگیان نمی گذریم و تا آخرین ریال تخلفات مالی را پیگیری خواهیم کرد و با توجه به اینکه رگه هایی از تخلفات مالی در بخش های آموزش و پرورش وجود دارد این مسائل را بررسی کرده و پس از نتیجه نهایی آن را اعلام می کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه روال فعالیت صندوق ذخیره قانونی مدون نداشته است یادآور شد: در اساسنامه و ادامه فعالیتهای این صندوق تجدید نظر شود یا آموزش و پرورش اصلاحاتی در روند فعالیتها داشته باشد تا از مشکلات بعدی پیشگیری شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار