تلاش دموکرات‌ها برای محدود کردن اختیارات ترامپ در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای

دموکرات‌های آمریکا می‌گویند به‌طور فزاینده‌ای، نگران قرار گرفتن انگشت رییس‌جمهور کشورشان روی ماشه‌ هسته‌ای آمریکا هستند.

تلاش دموکرات‌ها برای محدود کردن اختیارات ترامپ در استفاده از سلاح‌های هسته‌ای
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: اعضای حزب دموکرات در کنگره آمریکا تلاش دارند قانونی را به تصویب برسانند که اختیارات رییس جمهور این کشور را در رابطه با استفاده از سلاح‌های هسته‌ای محدود سازد. 

 پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد: در حالی که تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی بالا گرفته است، قانونگذاران دموکرات می‌گویند که به‌طور فزاینده، نگران قرار گرفتن انگشت رییس جمهور ترامپ روی ماشه‌ی هسته‌ای آمریکا هستند. از اینرو، آنان خواستار تصویب قانونی شدند که مانع استفاده‌ی رییس جمهور آمریکا از سلاح‌های هسته‌ای بدون تأیید کنگره، باشد. 

سناتور اِد مارکی، سناتورِ دموکرات از ایالت ماساچوست، ضمن اشاره به دونالد ترامپ گفت: «ما به وی درباره‌ی تسلیحات هسته‌ای مان اعتماد نداریم.» مارکی تأکید کرد: «ما نمی‌خواهیم که وی (ترامپ) به صورتِ ابتدایی (پیشدستانه) از سلاح‌های هسته‌ای علیه کره شمالی، یا هر نقطه‌ی دیگر در سراسر این سیاره، استفاده کند.» 

این منبع افزود: سناتور اد مارکی به همراه تِد لو، نماینده مردم کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا، در ماه ژانویه طرحی را با عنوان «محدود سازی استفاده‌ی اولیه (پیشدستانه) از سلاح‌های هسته‌ای» به کنگره پیشنهاد کرده بودند. این دو قانونگذار آمریکایی روز گذشته (چهارشنبه) کنفرانس خبری مشترکی برگزار و طی آن اعلام کردند: ما طوماری را برای حمایت از طرحِ خودمان تهیه کرده‌ایم و تاکنون پانصد هزار نفر آن را امضا کرده‌اند. 

واشنگتن تایمز افزود: این طرح - در صورت تصویب - رییس جمهور آمریکا را ملزم می‌سازد برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای «تهاجمی» ابتدا از کنگره اجازه بگیرد و اگر کنگره، در هر مورد خاص، این اختیار را به رییس جمهور اعطا کند، آنگاه وی مجاز خواهد بود از این‌گونه تسلیحات هسته‌ای تهاجمی استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار