حجت الاسلام رئيسى در جمع پزشكان:

بازنگری طرح نظام سلامت باید به دور از نگاه‌هاى سیاسى باشد

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازنگرى طرح نظام سلامت بايد به دور از نگاه هاى سياسى باشد و دلسوزان جامعه پزشكى بايد با نگاه تخصصى خود اقدام به اين بازنگرى كنند.

بازنگری طرح نظام سلامت باید به دور از نگاه‌هاى سیاسى باشدبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همایش عدالت در سلامت گفت:  عدم توجه به بحث پيشگيرى به عنوان يك ضرورت است تا كار به درمان بيمارى نرسد.

وی افزود: در موضوع ريز گردها بايد گام هايي برداشته شود تا منجر به بيمارى هاى ريوى نشود. 

رئیسی تصریح کرد: طرح نظام سلامت اگر با سه نگاه پيشگيرى، درمان و ارتقا سلامت باشد جامع خواهد بود و همه اجزا بايد در بحث سلامت ديده شود و در مباحث سلامت بايد نگاه هاى سياسى كنار رود. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:  کاهش هزينه درمان امر پسنديده اى است اما بايد ديد ايا با افزايش تعرفه ها اين كاهش هزينه ها به وقوع پيوسته است.

وی اظهار داشت: طرح نظام سلامت داراى موافقان و مخالفانى است و امروز دولت بايد به نقدها توجه کند و نقد نقادان را محترم بشمرد و نبايد با ان برخورد كرد. 

رئیسی خارنشان کرد: باید به بحث بيمه ها به صورت جدى نگاه كرد و نقش تامين اجتماعى بايد ديده شود. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگر در طرح كلى نظام سلامت به نگاه نظارتى مجلس نگاه نشود و به مشكلات پرستاران و دكترين رسيدگى نشود ناقص خواهد بود و اين طرح بايد مورد بازنگرى صورت گيرد

وی افزود: بازنگرى طرح نظام سلامت بايد به دور از نگاه هاى سياسى باشد و دلسوزان جامعه پزشكى بايد با نگاه تخصصى خود اقدام به اين بازنگرى كنند. 

رئیسی گفت: مشكل ما در نظام سلامت بودجه نيست بلكه نبود يك مديريت انقلابى و جهادى است. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: پرستاران بايد از مزاياى سختى كار برخوردار شوند چراكه سختى فراوانى بر عهده اين عزيزان است

وی اظهار داشت: در بعضى از بخش ها در بحث امنيت غذايي و سلامت غذايي بايد فعاليت گسترده صورت گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.