حجت الاسلام علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

انهدام 30 تیم تروریستی در سال 95/ 108 بمب و 15 جلیقه انتحاری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و ضبط شده است

وزیر اطلاعات از کشف و انهدام 30 تیم تروریستی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در سال 95 خبر داد.

انهدام 30 تیم تروریستی در سال 95/ 108 بمب و 15 جلیقه انتحاری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و ضبط شده است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه در سنگر سربازی گمنام امام زمان(عج) بهترین و تواناترین شما مردم در وزارت اطلاعات در جهت برقراری امنیت پایدار تلاش می‌کنند اظهار داشت: امسال سربازان گمنام امام زمان(عج) مصمم‌تر مجاهدت خود را پی می گیرند.  
 
وی با اشاره به امنیت جمهوری اسلامی ایران، این امنیت را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: در عین حال ما شاهد اقدامات ضد امنیتی گسترده در کشورهای مختلف دنیا و به خصوص در کشورهای همجوار ایران اسلامی هستیم، اما کشور ما با مجاهدت خاموش سربازان گمنام در امنیت بی‌بدیلی است. 
 
حجت الاسلام تصریح کرد: سربازاران گمنان امام زمان (عج) در سال 95 با ضربه بر حدود 30 تیم تروریستی که قصد عملیات در اماکن پرجمعیت را داشتند و در سال های 93 و 94 برحدود 45 تیم تروریستی امان از ترورست ها بریده و امکان عمل را از آنها سلب کردند و اجازه کوچکترین اقدامات ضد امنیتی را گرفتند، نتیجه این اقدامات امنیت ایران اسلامی در مقابل کشورهایی است که امنیت شان در منطقه با مشکل مواجه است.   
 
وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات تجهیزا، سلاح و مهمات بسیار زیادی را از این تیم ها کشف و ضبط کرده است، این وزارتخانه  همچنین 108 بمب مغناطیسی و 15 جلیقه انتحاری را کشف و ضبط کرده است.
 
حجت الاسلام علوی با اشاره به اقدامات وزارتخانه متبوع خود در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی با هدف برقراری امنیت اقتصادی و پیشگیری از فساد اقتصادی، وزارت اقدامات پرشماری را به ثبت رسانده است. 380 مورد فرار مالیاتی را شناسایی و در اختیار سازمان امور مالیاتی و در موارد ضروری را به دستگاه قضایی ارجاع داده است.
 
وی ادامه داد: با زمین‌خواری مبارزه کردیم و 200 پرونده تشکیل شد و حدود 22 هزار میلیارد تومان به بیت‌المال مسترد شده است. حدود 20 هزار هکتار اراضی ملی را از متعدیان به اراضی بازگردانده و به بیت‌المال و خزانه کشور مسترد کردیم. 
 
حجت الاسلام علوی افزود: بیش از 620 پرونده مفاسد اقتصادی تشکیل داده و آنها را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم و از چندین فقره سرقت مبالغ بالا توسط سارقان اموال مردم در بانک‌ها جلوگیری کردیم، از حقوق مردم صیانت به عمل آمده است که نمونه آن هم بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان است که فسادی با واگذاری وام‌های بی‌حساب از سالهای 85 و 86 شروع شده بود و تا سال‌های 93 استمرار داشته که وزارت اطلاعات متوجه این فساد شده و آن را کشف و متوقف کرد، بر این اساس تاکنون حدود 1000 میلیارد تومان از آن را به صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه مسترد کرده است و تا استرداد کامل اموال فرهنگیان عزیز این کار را ادامه خواهد داد.
 
وی با اشاره به تشکیل 190 پرونده برای مقابله با قاچاق کالا؛ ادامه داد: قاچاق 25 میلیارد دلار در سال های گذشته به 12 میلیارد دلار کاهش یافته است، وزارت اطلاعات حرکت سرویس‌های اطلاعاتی را در عرصه نفوذ به صورت هوشمندانه رصد کرده و کیس‌های متعدد جاسوسی را زیر ضربه برده به گونه‌ای که مقام معظم رهبری کتبا از این عملکرد وزارت تقدیر و تشکر کرده است.
 
وزیر اطلاعات تصریح کرد: در عرصه اطلاعات خارجی همکاری تنگاتنگی با دستگاه دیپلماسی کشور در ارائه اطلاعات و هشدارهای به موقع و فراهم کردن بستر برای رقابت بهتر در جهت برقراری روابط سالم بین‌المللی کمک کرده است، با مصوبه شورای عالی امنیت ملی وزارت اطلاعات به مذاکره با طرف آمریکایی به تبادل با زندانیان پرداخته و در نتیجه یک میلیارد و 710 میلیون دلار پول کشور را به مملکت برگردانده و همچنین تعدادی زندانیان آزاد، یک بانک و تعدادی از موسسات از تحریم خارج شدند.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به حل خردمندانه موضوع فضای مجازی و جلوگیری از سوء استفاده برخی تاکید کرد: امروز وزارت اطلاعات بر شبکه های اجتماعی تسلط دارد، از سقوط برخی در ورطه افراطی‌گری جلوگیری کرده و به افراد ضد دین ضربه هایی را وارد کرده است.  
 
وی گفت: وزارت اطلاعات همراهی با نهادهای امنیتی، دستگاه قضایی و وزارت کشور به عنوان یک راهبرد اساسی قرار داده است. این امنیت بی بدیل حاکم بر کشور نتیجه طبیعی عمل صالح مردم و حکومت ارزشی جمهوری اسلامی است. وقتی ایمان و عمل صالح در جامعه حاکم باشد امنیت درون زا در جامعه می جوشد و دستگاه های امنیتی اقدامات دشمن را رصد و با آن مقابله می‌کنند.  
 
وزیر اطلاعات عنوان داشت: اساس کار سربازان گمنام امام زمان(عج) این است که ما را به دستاوردهای ارزشمندتری برسانند، وزارت  اطلاعات بر اساس حلال و حرام خدا و حفظ کرامت مردم کار خود را دنبال می کند.  
 
وی گفت: وزارت اطلاعات کار اطلاعاتی اخلاق مدار را در کار خود مبنا قرار داده است و قانون جمهوری اسلامی که امام راحل به عنوان احکام حکومتی قانونی تلقی کردند؛ توفیقات زیادی را رقم زده و امنیت پایداری را برای شما در پی داشته است.  

حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: در نظرسنجی خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 93 وزارت اطلاعات در سال  93  در رتبه 7 و در سال 94 در رتبه 4 و 95 در رتبه 3 میزان محبوبیت قرار گرفت.   
 
وی عنوان داشت: کار ما امنیت برای فعالان اقتصادی نه فعال اقتصادی است. امنیت برای دانشگاه و نه بر دانشگاه باشد و استاد و دانشجو بتواند در دانشگاه عقیده خود را بیان  کنند. 
 
وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: در 16 آبان ماه امسال در اغلب دانشگاه‌ها برنامه‌های دانشجو به نحو احسن برگزار شد و هیچگاه این برنامه‌ها به آشوب‌های اجتماعی نیانجامید.
 
حجت الاسلام والمسلمین علوی یادآور شد: همچنین در 26 فروردین ماه که در نقطه‌های از کشور همواره شاهد ناآرامی بودیم در این 4 سال گذشته ما شاهد آرامش در آن  استان بودیم و این به دلیل ارتباط خوب با بزرگان عشایر آن منطقه و شریک کردن آنها در برقراری امنیت بوده است که وقتی مردم شریک باشند امنیت پایدار بوجود خواهد آمد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام.خسته نباشید.اجرتان باامام حسین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
دورد بر غیرتتون شیر مردان ایرانی
Germany
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
این آفرین دارد
آخرین اخبار