کرمان؛

جشنواره اسب های بومی فلات ایران در شهربابک + تصاویر

جشنواره اسب های بومی فلات ایران برای دومین سال پیاپی در شهربابک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد بهزادی، مسئول برگزاری جشنواره گفت: در این جشنواره حدود 60 رأس اسب از شهرهای رفسنجان، سیرجان، کرمان، یزد، اصفهان و شیراز شرکت داده شدند و طی دو روز در حضور مردم و داوران به اجرای حرکات نمایشی پرداختند.

جشنواره اسب های بومی فلات ایران در شهربابک
 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد فرصت های جدید شغلی در شهربابک از طریق ترویج صنعت سوارکاری و پرورش اسب دانست و افزود: نژاد اسب های حاضر در جشنواره آزاد بود اما بیشتر از نژاد عرب و نژادهای بومی شامل دره شوری و عرب کرد شرکت داشتند.

جشنواره اسب های بومی فلات ایران در شهربابک

بهزادی خاطرنشان کرد: هزینه ی نگهداری هر اسب در شهربابک حدود 500 هزار تومان در ماه است اما متأسفانه معمولاً برای این ورزش بودجه ای گذاشته نمی شود و باید صاحبان اسب ها از جیب خود خرج کنند.

جشنواره اسب های بومی فلات ایران در شهربابک

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امکانات اسب داری در شهربابک پایین است اما جا دارد از اداره ورزش و جوانان، فرمانداری و شهرداری شهربابک به خاطر حمایت از برگزاری این جشنواره تشکر کنم.

جشنواره اسب های بومی فلات ایران در شهربابک

بهزادی که خود از فعالان صنعت پرورش اسب در شهربابک است درباره قیمت اسب های حاضر در جشنواره گفت: اسبی مانند سمنگان که ملکه زیبایی اسب های ایران نیز نامیده می شود، بیش از 450 میلیون تومان قیمت دارد اما نگهداری و پرورش اسب یک عشق قوی درونی است که نمی توان روی آن قیمت گذاشت و حتی اگر گاهی روی بعضی اسب ها قیمت میلیاردی هم بگذارند مالک اسب حاضر نمی شود آن را بفروشد.

انتهای پیام/ب

خبرنگار: خانم صبوری ؛ هنرورز باشگاه خبرنگاران در شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.