جریمه پرسپولیس برای نقض بازی جوانمردانه در هفته پایانی لیگ چیست؟

سرخپوشان پایتخت به رعایت نکردن بازی جوانمردانه از سوی تیمهای سقوط کننده محکوم شدند.

پرسپولیس رعایت بازی جوانمردانه را نقص کرد؟+ مصاحبهبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برانکو به علت قهرمانی زود هنگام تیمش در لیگ برتر فوتبال تصمیم گرفت در بازی پایانی برابر سیاه جامگان از بازیکنان جوان خود استفاده کند اما استراتژی پروفسور باعث اعتراض تیمهای در حال سقوط صبا و سایپا شد. 

سرخپوشان پایتخت در بازی پایانی خود با حضور بازیکنان جوان خود بازی را به سیاه جامگان باختند و این نتیجه باعث ماندگاری سیاه جامگان در لیگ برتر شد و تیم صبای قم راهی لیگ دسته یک کرد. 

موضوع استفاده برانکو از بازیکنان جدید در بازی پایانی بهانه ای به دست صبایی ها داد که سرخپوشان پایتخت قانون بازی جوانمردانه (fairplay) را رعایت نکردند. 

بازی جوانمردانه یا فیر پلی از جام جهانی 1986 مکزیک مطرح شده است . این ایده از سوی هاوالانژ طرح ریزی شد و با حمایت روسای فیفا به صورت معمول استفاده می شود اما الزاما به صورت قانونی اجرا نمی شود. 

موضوع بازی جوانمردانه یا فیر پلی بهانه ای شد تا نظر هوشنگ نصیر زاده کارشناس حقوقی فوتبال را جویا شویم.

هوشنگ نصیر زاده درباره این مطلب گفت: به طور معمول باشگاه ها بدون توجه به منافع باشگاه های دیگر و فقط براساس منافع خود وارد مسابقه می شود. بنابراین در یک مسابقه یک تیم از بازیکنان ذخیره خود استفاده می کند چرا که در جدول اطمینان خاطر دارد و تیمهای دیگر نمی توانند در این باره اعتراض کنند. 

وی در ادامه عنوان کرد: به تعبیر بهتر زمانی که تیم پرسپولیس در بازی برابر سیاه جامگان از بازیکنان دوم خود استفاده می کند این یک نوع استراتژی این تیم برای سنجش سایر بازیکنانش است. با این توصیف بازی گرفتن از بازیکنان ذخیره یک باشگاه آن هم در یک بازی حساس نباید تحریف دیگری غیر از موضوع فنی داشته باشد و باشگاه های دیگر نیز نمی توانند این توقع را داشته باشند که تیمهای رقیب برای آنها بازی کنند تا در جدول ماندگار شوند. به هر حال این موضوع هیچ ربطی به بازی منصفانه و جوانمردانه ندارد. 

نصیر زاده بیان کرد: با توجه به اینکه تیم پرسپولیس قهرمانی اش را در لیگ برتر مسجل کرده بود برای همین دغدغه ای برای بازی پایانی برابر سیاه جامگان نداشته است تا با نفرات اصلی  وارد زمین بازی شود. براین اساس سرمربی تیم تصمیم گرفته از بازیکنان جوان خود استفاده کرد. 

کارشناس حقوقی فوتبال در پایان درباره موضوع تبانی پرسپولیس خاطر نشان  کرد: طبق آئین نامه انضباطی چیدمان بازیکنان و نحوه به کار گیری آنها به صراحت آمده که از مصادیق تبانی به حساب نمی آْید.
 
به هر حال پرسپولیس یک بازی سرنوشت ساز برابر الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارد و استراحت بازیکنان اصلی باعث می شود این تیم با تمام قوا به مصاف حریف اماراتی خود برود اما برانکو باید جوابگوی انتقادات بابت رعایت نکردن بازی جوانمردانه باشد. 

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اس اس آسیایی
۰۰:۱۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
زور نزنید واسه حفظ مهره های اصلی برای بازیهای آسیایی،چون با بازیکنان اصلی یا غیره اصلی لنگی تو آسیا حرفی برای گفتن نداره،
فقط قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
واقعا براتون متاسفم اقای نصیرزاده رای به نفع پرسپولیس داده گفته حق با پرسپولیس هست خوب متن را بخوان بله اختیار دست مربی هست ولی حالا اگه الهلال با اریان ذخیره هاش تو میدان بازی بده و الهلال شکست بخوره سما پرسپولیسیها ناراحت نمی شوید چون الهلال صعودش قطعی شده والریان اگه با یک گل ببره صعود می کنه وپرسپولیس حذف میشه
Netherlands
کامران
۱۵:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
چرا فقط بازی آخر با این ترکیب بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگه کسی دست وپای صباییها رابسته بود،میبردن تا تو لیگ میموندن!!!
اگه قرار به تبانی باشه باید به اون دوتا بازی که صباییها با استقلال کردن واونجوری بردا تقدیم استقلالیها کردن باید رسیدگی کرد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
خودشون ۶امتیاز با تبانی به استقلال دادند اون حنیف باعث سقوطشون شد چاهکن خودش همیشه ته چاهه
Iran (Islamic Republic of)
ثمن
۱۲:۵۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
بازی جوانمردانه قانون نمی باشد و استفاده مربی از بازیکنان حق هر مربی است.
چگونه جام حذفی را که با ذخیره ها باختند آقای نصیرزاده فرمایشی نفرمودند ولی الان کاسه داغ تر از اش شدند؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار