جزئیاتی از استراتژی دولت ترامپ برای مبارزه با تروریسم / همپیمانان آمریکا باید هزینه بیشتری پرداخت کنند

دولت ترامپ پیش‌نویسی را برای مشخص شدن استراتژی مبارزه با تروریسم در سطح جهان فراهم کرده است.

درخواست ترامپ از متحدان آمریکا برای پذیرش مسئولیت مبارزه با تروریسم
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پیش‌نویس استراتژی ضد تروریسم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواستار این است که متحدان این کشور مسئولیت بیشتری را در مبارزه با گروه‌های تروریستی بر عهده بگیرند. همچنین در این پیش‌نویس این موضوع اعلام شده است که تروریسم نمی‌تواند به طور کامل از بین برود.

در این پیش‌نویس 11 صفحه‌ای که جمعه در اختیار رویترز قرار گرفت گفته شده آمریکا باید از تعهدات نظامی پرهزینه و بی‌نتیجه پرهیز کند.

در این سند که قرار است در ماه‌های پیش‌رو منتشر شود آمده است: «ما باید همزمان با اینکه حملات علیه گروه‌های تروریستی جهانی را افزایش می‌دهیم، هزینه‌های نظامی برای رسیدن به اهداف ضد تروریسم خود را کاهش دهیم. ما به دنبال اجتناب از مداخلات نظامی گسترده و پرهزینه هستیم و به شرکای خود برای قبول بخشی از مسئولیت مبارزه با گروه‌های تروریستی چشم دوخته‌ایم؛ گرچه تروریسم هرگز به طور کامل ریشه‌کن نمی‌شود».

«میکائیل آنتون» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این خصوص گفت: «دولت در حال بررسی استراتژی امنیتی آمریکا برای جا دادن مأموریت ضد تروریسم در آن است».

مبارزه با افراطی‌گری در زمان برگزاری کمپین‌های انتخاباتی سال 2016 آمریکا یکی از مسائل مورد توجه ترامپ بود. ترامپ تاکنون استراتژی همتای پیشین خود –باراک اوباما- را در مبارزه با گروه‌های تروریستی در پیش گرفته است. اما او ممکن است به زودی تلاش اوباما برای کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان را نادیده بگیرد و تعداد سربازان مستقر در این کشور را 3 تا 5 هزار نفر افزایش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار