رشت؛

آغاز برداشت برگ سبز چای

برداشت برگ سبز چای در باغ های چای شمال کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  رییس سازمان چای کشور امروز اعلام کرد : برداشت برگ سبز چای در 25 هزار هکتار از باغ های چای گیلان و مازندران  امروز بطور رسمی آغاز شد و برای خرید تضمینی این محصول با 140 کارخانه چایسازی گیلان و مازندران قرارداد بسته شده است.
 
محمد ولی روز بهان با بیان اینکه  برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال از اوایل اردبهشت به صورت پراکنده آغاز شده بود افزود : چایکاران گیلان و مازندران  تاکنون 5 هزار و 745 تن برگ سبز چای از باغ هایشان چیدند که 5 هزار و 730 تن از آن درجه یک و 14 تن بقیه درجه 2 بود .
 
وی با اشاره به اینکه امسال صاحبان 150 کارخانه چایسازی آمادگی خود را برای خرید برگ سبز چای اعلام کردند گفت : تاکنون قرارداد خرید برگ سبز چای با 140 کارخانه چایسازی منعقد شده است .
 
رییس سازمان چای کشور اعلام کرد : مراحل انعقاد قرارداد خرید برگ سبز چای با بقیه کارخانه های چایسازی در حال انجام است .
 
محمد ولی روز بهان  گفت  : امسال بهای خرید تضمینی هر کیلو گرم برگ سبز چای درجه یک 26 هزار و 242 ریال و درجه دو 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است .
 
وی تصریح کرد: بیش از 55 هزار خانوار چایکار استان های گیلان و مازندران در 3 مرحله بهاره ، تابستانه و پاییزه  از باغ هایشان برگ سبز چای می چینند .
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.