حمیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توجه آموزش و پرورش به اصلاح ناهنجاری‌های عضلانی دانش‌آموزان

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ناهنجاری‌های عضلانی دانش‌آموزان گفت: کانون‌های اصلاحی برای جلوگیری از بیماری و بهبود آن در نظر گرفته شده است.

توجه آموزش و پرورش به اصلاح ناهنجاری‌های عضلانی دانش‌آموزان

مهرزاد حمیدی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان افزایش یابد اظهار داشت: عمده مشکلات و ناهنجاری‌های حرکتی که اکنون دانش‌آموزان به آن مبتلا هستند مربوط به ضعف عضلانی است.
 
وی ادامه داد: برای ترویج فعالیت‌های حرکتی میان دانش‌آموزان اقدامات پیشگیرانه از قبیل المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و طرح حیات پویا از سوی سازمان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش انجام شده است.
 
معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه مشکلات عضلانی و عادات غلط نشستن و فعالیت‌های حرکتی در بین دانش‌آموزان رواج دارد در نتیجه کانون‌های حرکات اصلاحی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های ستون فقرات همچنین درمان آن مورد توجه قرار گرفته است.
 
حمیدی تصریح کرد: در کانون‌های حرکات اصلاحی افراد متخصص در این امر به کار گرفته شده‌اند البته پیش از آن دانش‌آموزان مورد غربالگری قرار گرفته اند و در صورت نیاز برای بهبود و جلوگیری از این ناهنجاری به این کانون‌ها ارجاع داده می‌شوند.
 
وی بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار این کانون‌ها در تمامی مراکز استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امسال پوشش دانش‌آموزان افزایش پیدا می‌کند و در سایر شهر‌ها نیز برپایی این کانون‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار