تلاش برای تعیین و تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب کلیات وضعیت استخدام حق‌التدریسی‌ها از بررسی جزئیات به منظور عملیاتی شدن طرح خبر داد.

تلاش برای تعیین و تکلیف وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص توجه به وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس و تعیین و تکلیف شرایط آن‌ها اظهار داشت: تلاش داریم تا تمهیداتی برای وضعیت استخدامی این گروه از معلمان بیاندیشیم.

وی ادامه داد: بر این اساس کلیات طرح استخدام معلمان حق‌التدریس تصویب شده و جزئیاتی باقی مانده که باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات کار کارشناسی روی آن انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: از جمله مواردی که باید روی آن بررسی شود تأمین اعتبار لازم برای وضعیت استخدام معلمان و مغایرت نداشتن با اصل ۷۵ قانون اساسی است.

عباسی با بیان اینکه سعی داریم تا تابستان تعیین تکلیف معلمان و حق‌التدریس انجام شود گفت: با کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای اجرای این کار جلساتی باید داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در ساماندهی وضعیت نقش بسزایی دارد یادآور شد: در صورتی که وضعیت معلمان هرچه زودتر مشخص شود می‌توان در شرایطی بهتر معلمان را برای سال تحصیلی آینده به کار گرفت و اگر نیاز به دوره‌های آموزشی داشته باشند فرصتی برای برگزاری این دوره‌ها ویژه معلمان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکرم امینی
۱۵:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام من ۸سال ازبهترین دوران جوونیم را بصورت حق التریس در مناطق محروم دودانگه مازندران (۱۳۶۸تا ۱۳۷۶) خدمت کردم وفقط ۴سال از سنواتم محاسبه شد درحالی که هفته ۴روز کامل تدریس داشتم ایا ازخدا وپیامبر نمی ترسید کارشناسی نشده امثال مثل من را بدبخت می کنید الان ۵۱ سالمه با۲۵ سال سابقه چرا ایام تابستون وعیره راحساب نمی کنید الان بامشکلات مفصلی شدید نه می تونم بازنشسته شم ونه توانی برام موند من که ازتون نمی گدرم
Germany
بب
۱۳:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام. خیلی از این معلمان حق التدریس با پارتی بازی روی کار رفتند و هیچگونه شایستگی برای معلم شدن ندارند و این مغایر با جذب عادلانه و از روی شایستگی میباشد و خودتان هم تبعات استخدام خیلی از این معلمها را میدانید مثل بعضی از ای دانشجو معلمان که دست چپ و راستشان را هم بلد نیستند اما چون در یکی دو سال خاص چند هزار را برای دانشگاه فرهنگیان جذب کردند این فرهیخته ها هم به جرگه ی معلمام وارد شدند. من زخم خورده ی این بیعدالتیها هستم
آخرین اخبار