سمنان;

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از پرداخت 424 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در پنجاه و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر گفت: تاکنون 424 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 772 واحد تولیدی استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ، 191 واحد مربوط به بخش صنعت و 581 واحد مربوط به بخش کشاورزی است که سهم صنعت در تسهیلات رونق تولید 323 میلیارد تومان و سهم کشاورزی 101 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بانک های عامل استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اظهار داشت: بانک ملی با 112 میلیارد تومان و بانک صنعت و معدن با 65 میلیارد تومان بیشترین پرداختی را در بین بانکهای استان داشته اند.

بهروز اسودی همچنین از بررسی مشکلات پنج واحد تولیدی استان در این نشست خبر داد و گفت: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و آب و برق این واحدها بررسی و درجهت رفع موانع پیش رو تصمیماتی اتخاذ شد.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: تا کنون مشکلات 368 واحد تولیدی استان بررسی و به منظور رفع موانع تولید در این واحدها ، 887 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

وی اذعان داشت: از 887 مصوبه قبلی طی پنجاه و شش جلسه از کارگروه ، 425 مورد مربوط به امور بانکی ، 154 مورد مربوط به امور زیربنایی ، 118 مورد مربوط به امور مالیاتی ، 89 مورد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی سایر است.

بهروز اسودی در پایان با اشاره به گزارش کمیته پایش تسهیلات رونق تولید گفت: از مجموع 191 واحد تولیدی صنعتی دریافت کننده تسهیلات ، 87 درصد نظارت کامل صورت گرفته است و با پرداخت تسهیلات به این تعداد واحد تا کنون 1163 فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان ایجاد شده است.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.