سمنان;

توقیف سموم غیرمجاز کشاورزی در استان

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان از توقیف چهار هزار و 300 لیتر انواع سموم غیرمجاز کشاورزی در این استان خبر داد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسعود طاهریان مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در سال گذشته چهار هزار و 325 لیتر از انواع سموم غیرمجاز کشاورزی در استان سمنان توقیف شد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با دلالان سموم کشاورزی قاچاق در استان سمنان از به کارگیری کارشناسان ناظر در شبکه خصوصی به منظور نظارت مستمر بر فروشندگی های سموم و نظارت عالیه از سوی کارشناسان بخش‌های دولتی و ایجاد گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری نظارت بر اماکن عمومی بازرگانی تعزیرات حکومتی مرکز بهداشت و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد.

مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح ملی مانیتورینگ برای نظارت بر فعالیت تمام فروشندگان تولیدکنندگان مرسوم و نیز کلینیک های گیاه پزشکی مستقر در استان خبر داد و گفت: این طرح ملی به عنوان سامانه نظارت بر شبکه توزیع و فروش سموم در استان سمنان اجرایی شود.
 
وی اضافه کرد: در سال گذشته 8 دوره آموزشی ویژه کارشناسان مسئول فروشندگی‌های سموم کشاورزی، شبکه مراقبت خصوصی، کلینیک‌های گیاه دارویی برگزار شد.

طاهریان با بیان اینکه محوریت اصلی این دوره‌ها آموزش شناسایی سموم قاچاق است اذعان کرد: در این راستا علاوه بر دوره‌های آموزشی تراکت‌ها و بروشورهایی درباره‌ی معایب استفاده از نهاده‌های قاچاق در اختیار تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار گرفت.
 
مدیر تنظیم بازار و نهاده های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: در سال ۹۵ همچنین نمونه گیری و آزمایش تعیین کیفیت سموم کشاورزی موجود در فروشندگی ها و شرکت های تولیدکننده سموم کشاورزی مستقر در استان سمنان با همکاری مراکز تحقیقاتی و سازمان حفظ نباتات کشور در چهار مرحله انجام شد که این مهم تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیت سموم توزیعی در استان سمنان داشته است.
انتهای پیام / ه



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.