وزیر الجزایری: راهی جز توافق سیاسی برای حل بحران لیبی وجود ندارد

وزیر امور مغرب، اتحادیه عرب و آفریقای الجزایر گفت: هیچ جایگزینی برای توافق سیاسی به منظور حل بحران لیبی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالقادر مساهل وزیر امور مغرب، اتحادیه عرب و آفریقای الجزایر روز یکشنبه در آستانه یازدهمین نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه لیبی در دیدار با مارتین کوبلر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور لیبی گفت: هیچ جایگزینی برای توافق سیاسی به منظور حل بحران لیبی وجود ندارد.

مساهل افزود: توافق سیاسی حاضر نیاز به اصلاحاتی دارد اما چارچوب اصلی راه حل بحران باقی می ماند.

وی گفت: این نشست که قرار است دوشنبه آغاز شود در چارچوب کمک و همراهی برادران لیبیایی برای حل مشکلاتشان برگزار خواهد شد و به معنای دخالت در امور لیبی نیست.

وی با اشاره به اظهارات کمیسیون دفاع و امنیتی ملی پارلمان لیبی در خصوص دخالت الجزایر در امور داخلی این کشور گفت: ما در الجزایر اصول و قواعد مقدسی داریم که بر اساس آن در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کنیم و همین طور اجازه نمی دهیم کسی در امور ما دخالت کند، اما اگر این مساله مربوط به کشور همسایه باشد، ما از برقراری صلح حمایت می کنیم.

پیشتر طلال عبدالله میهوب رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان لیبی با انتقاد از سفر مساهل به شهرهای جنوبی لیبی گفته بود: این سفر بدون اجازه پارلمان صورت گرفته و در این سفر وزیر الجزایری با اشخاصی که همچنان دشمن لیبی هستند دیدار کرده بود.

وزیر امور مغرب، اتحادیه عرب و آفریقای الجزایر با بیان اینکه واکنش پارلمان لیبی به سفر وی به این کشور هرگز بر ادامه تلاش لیبیایی ها و الجزایر برای حل بحران این کشور اثر نخواهد گذاشت، گفت: این اظهارت به پیشرفت تلاش ها برای حل بحران لیبی کمک نمی کند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار