لحظه دیدنی سقوط ابر‌ها از آسمان به کف جاده+فیلم

پدیده عجیب سقوط ابر‌ها از آسمان را در این گزارش مشاهده کنید.

لحظه دیدنی سقوط ابر‌ها از آسمان به کف جادهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،آیا تا به حال با درنظر گرفتن اینکه آب سنگین تر ازهواست و ابر هم از ذرات آب تشکیل شده، از خود پرسیده اید که سقوط ابرها طبیعی تر است یا معلق ماندن آنها در آسمان؟ واقعیت امر این است دلیل اینکه این ذرات آب با وزنی که دارند روی هوا به پرواز در می آیند لذا ابرها از ذرات بسیار کوچک آب تشکیل شده اند که بهم متصل نیستند که در غیر این صورت قطعا سقوط می کردند.

با توجه به این توجیهات علمی و منطقی در مراکش پدیده ای جالب و عجیب رخ داده که طی آن ابرهایی کف مانند از آسمان بر روی جاده سقوط کرده اند که این لحظه ناب توسط یک مرد مراکشی با دوربین ثبت شده و با زبان عربی به بیان احساسات خود در مواجهه با این صحنه شگفت انگیز پرداخته است.اکنون اینکه ابرهای کف مانند از کدام قانون علمی و جوی پیروی کرده اند که به جاده ها افتاده اند دقیق مشخص نیست.



دانلود فیلم
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mahya
۰۱:۲۲ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
همش الکی
ابر یه نوع مه هستش همونجور که نمیتونید هوارو توی دستتون بگیری ابر هم نمیتونید
Iran (Islamic Republic of)
لیلا-کارشناسی ارشد شیمی تجزیه
۱۳:۰۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
لطفا اشتباه نکنید این ها ابرهای فرود آمده از آسمان نیستند بلکه بر اثر آلودگی ابهای اطراف این منطقه به انواع شوینده های فسفاته نهایتا خاکهای مناطق مجاور نیز آلوده شده اند . لطفا خرافاتی نباشیم و مساپل را از نقطه نظر علمی بررسی نماییم.حادثه فوق در دریاچه اری نیز در سالهای اخیر رخ داده بود که منجر به مرگ ناگهانی شمار زیادی از آبزیان این دریاچه زیبا شده بود .لطفا فاضلاب های شهری را که به دترجنت ها یا همان شوینده ها آلوده اند به دریا ها و آب های آزاد رها نکنیم و با در حفظ محیط زیستمان کوشا باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ebrahimi
۱۰:۰۰ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
هرچی هست اینا ولی خیلی جالبن..مثل کف بازی؟
United States of America
فرشته
۰۲:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
اگر برای اولین بار پدیده ای را که میخواهم درباره آن بنویسم مشاهده کنید، ممکن است تا چند ساعت حیران بمانید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. در فیلمی که در آخر مقاله آورده ام چنین به نظر می آید که قطعات ابر روی زمین افتاده و با وزش باد حرکت می کنند. اگر هم به آنها دست بزنید، بیشتر شبیه ابر هستند تا کف. دانستن اینکه این پدیده چیست و چرا تشکیل میشود، شاید مفید باشد.

در مناطقی که فاضلاب شهری به رودخانه ها و دریاچه ها و دریاها ریخته میشود، آمونیاک و فسفات این فاضلابها به تدریج از کف آب به روی سطح می آید و چنین کفی را تشکیل میدهد. مواد شوینده و روغنی موجود در فاضلاب هم بخشی از آن را تشکیل میدهند و باعث میشوند که بعضا کفی آتش زا تولید شود. بعد با حرکت باد این قطعات کف که بسیار رقیق هستند به حرکت در می آیند.

وجود چنین کفی که شبیه ابر است، حاکی از آلوده شدن بیش از اندازه منابع آبی مجاور است. عکس های زیر از شهر بنگلور هند است که دریاچه مجاور آن با فاضلاب شهری آلوده شده است و کف ابری که در سطح دریاچه تشکیل شده، در مناطق شهری پخش میشود.
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۷:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
شاید یکی از مخترعین با مواد شوینده انجام داده اما مقدار زیاد وبزرگ وخیلی این فرضیه را از بین می برد باید همان وقت میرفتند وتحقیق می کردند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام

اینها ابر نیستند

بلکه کف حاصل از مواد شوینده رها شده در رودخانه ها هستند که در مسیرهای خروشان و در جاهایی که آب رودخانه با سنگ های بستر یا سایر اشیای برخورد دارد این اتفاق حاصل میشود
چند سال پیش این پدیده به صورت خیلی کم در مسیر یک کانال آب اتفاق افتاده بود که خودم مشاهده کرم و ابرهای پراکنده شده چند صد متر پراکنده میشدند و با جریان باد به هوا میرفتند.
آخرین اخبار