حضورستاره های تنیس ایران در بازی های کشور های اسلامی + مصاحبه

‌مسابقات همبستگی کشور های اسلامی بزودی آغاز می شود و ستاره های تنیس ایران در این رقابت ها حضور خواهند یافت.

تاپ/حضورستاره های تنیس ایران در بازی های کشور های اسلامی+مصاحبهبه گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین دوره از رقابت های تنیس همبستگی کشورهای اسلامی از 26 اردیبهشت به میزبانی باکو برگزار می شود و 3 تنیسور کشورمان برای نخستین بار در این رقابت ها شرکت می کنند و 23 اردیبهشت عازم باکو می شوند.

اشکان شکوفی، حمید رضا نداف و امیر والا معدنچی، 3 ملی پوش کشورمان هستند که راهی این رقابت ها می شوند. همچنین مجید شایسته به عنوان سرپرست و سعید احمدوند به عنوان سرمربی، راهی این رقابت ها می شوند.

 شکوفی: سطح رقابت های کشور های اسلامی بالاست

اشکان شکوفی تنیسور کشورمان درباره این رقابت ها گفت: 53 کشور در مسابقات کشورهای اسلامی شرکت می کنند و  هر تیم با بازیکنان قوی خود راهی این رقابت ها می شود. با تیم هایی که در مسابقات دوییس کاپ مثل سوریه، امارات؛ پاکستان و مراکش که جز کشورهای اسلامی هستند،بازی کردیم. به نظرم تیم های قوی و خوبی بودند بنابراین رقابت های کشورهای اسلامی جزو مسابقات بزرگی به شمار می رود.

تنیسور ها باید دائم در رقابت باشند

شکوفی درباره وضعیت این رشته ورزشی در ایران عنوان کرد:بازیکن های خوبی در رشته تنیس داریم اما تنیس، ورزشی  است که بازیکنان به طور دائم باید در کوران مسابقات باشند که لازمه آن اردوی های بلندمدت است.با برگزاری تورنمت ها و اردوهای مختلف با شرایط مسابقات آشنا می شویم و به طور حتم موفقیت ما هم در رقابت های مهم بالاتر می رود.

بدون مسابقه باعث می شود با ترس و لرز به میدان برویم

وی ادامه داد: در طی جلسه ای که هیت رئیسه برگزار کرد قرار شد هر چند وقت یک بار به کشورهای مختلف اعزام داشته باشیم. جوانان در سال چند هفته فیوچرز بازی می کنند اما به هیچ عنوان کافی نیست زیرا با ترس و لرز به میدان می روند و تا بخواهند با شرایط آشنا شوند تورنمت تمام می شود و به سال بعدی موکول می شود.به نظرم باید در سال 20 هفته این مسابقات انجام شود.

جوانان باید در رقابت های بزرگسالان شرکت کنند

شکوفی افزود: هزینه این تورنمت ها سنگین است و نیازمند به اسپانسر دارد اما  فدراسیون با همه شرایطی که دارد این اعزام ها را انجام می دهد.
 
تنیسور کشورمان درباره حضور جوانان در این رشته ورزشی گفت: من وقتی 16 سال داشتم در رده بزرگسالان تنیس شرکت می کردم.نظرم این است که جوانان نباید تنها در  مسابقات ITF رده سنی خودشان شرکت کنند باید از الان که سن کمی دارند در مسابقات فیوچرز بازی کنند. زیرا "شما زمانی در رشته خودتان پیشرفت می کنید که با بهتر از خودتان بازی کنید".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار