آبادان؛

رشد 27 درصدی صادرات از هفت منطقه آزاد کشور

صادرات کالا در هفت منطقه آزاد کشور 27 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: 620 میلیون دلار ظرفیت صادرات در هفت منطقه آزاد بود که در سال گذشته با 27درصد رشد به 815 میلیون دلار رسیده است.
 
احمد ترکان با اشاره به استقرار بانکهای خارجی در منطقه آزاد اروند به صورت ارزی افزود: با توجه به اینکه سرمایه سرمایه گذاران باید 100میلیون یورو باشد متقاضی زیادی نداشته است.
 
مشاور رئیس جمهور گفت: در تردد مناطق آزاد به بیرون هیچ مشکلی وجود ندارد و از ساعت 11 امروز ورودی و خروجی های منطقه آزاد تحت نظارت مستقیم گمرک قرار می گیرد.
 
وی به کنترل مرزها اشاره کرد و گفت: گمرک به کار خود مسلط است و مشکلی وجود ندارد و هر مسافر می تواند تا 80 دلار بدون عوارض گمرکی از منطقه کالا خارج کند و کلاهایی با این حجم توسط گمرک بازرسی نمیشود.
 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: واردات پوشاک به کشور اگر وارداتش به تولید داخلی آسیب بزند ممانعت میشود و گمرک نمیگذارد کالاهایی مانند پوشاک به سرزمین اصلی وارد شوند.
 
ترکان افزود: فعالیت منطقه آزاد به معنای این نیست که کلیه امور شهر را منطقه آزاد انجام دهد باید شهرداری طبق روال قبل به وظایفش عمل کند و هیچ کاهش مسولیتی در این زمینه نخواهد داشت.
 
وی تصریح کرد: محور چهار خط ورودی به آبادان به یازده محور تبدیل میشود وهیچ مشکلی در خصوص ترافیک و مشکلات عبور و مرور رخ نخواهد داد.
 
مشاور رییس جمهور تقویت بنیانهای تولیدی، جذب، بکارگیری و تعمیق تکنولوژی، افزایش صادرات به بازارهای هدف و توسعه گردشگری را از مهمترین سیاستهای منطقه آزاد اروند برشمرد و گفت: گردشگری حلال محور دیگر توسعه منطقه آزاد اروند است.
 
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.